سيد علي‌رضا مهرداد؛ نویسنده و پژوهشگر، متولد یکم تیرماه
۱۳۹۹-۰۴-۰۱
من سيد علي‌رضا مهرداد هستم؛ نویسنده و پژوهشگر. بیشتر در حوزه دفاع مقدس کار می‎کنم.

من سيد علي‌رضا مهرداد هستم؛ نویسنده و پژوهشگر. بیشتر در حوزه دفاع مقدس کار می‎کنم. آنچه را که الان می‌نویسم قصه و افسانه و داستان نیست. من قصه را خوب می‌شناسم. اصلا خودم داستان و قصه‌نویسی را تدریس می‌کنم و در تعریف قصه می‎گویم احسنه اکذبه. عامیانه‌اش یعنی قصه هر چه دروغ‌تر باشد، قشنگتر است؛ اما شما الان با حقیقتی روبه‌رو هستید که نمی‌شود نامش را معجزه گذاشت و خیلی هم طبیعی و معمولی نیست. از این‌جور ماجراها در دفاع مقدس کم نداریم؛ ولی صلاح نیست هر جا و هر جور درباره آنها نوشت. ماجرای سعدالله را به عمد و به اصرار تعداد زیادی از دوستان و به سفارش یک ناشر محترم تصمیم گرفتم این‎طوری بنویسم. صفرتاصدش را هم خودم به عهده می‌گیرم. تا قاعده "وعلی‎العهده الراوی" هم درست دربیاید.
ماجرای شگفتی است؛ ولی راست است و حقیقت. بر حسب اتفاق، واقعیت هم دارد که یکی از مطلعین ماجرا خود من هستم و دیگر مطلعین هم به من کمک می‎کنند تا مطلب درست و بی ‎اغراق و بی ‌کم و کاست نوشته شود.
اینکه عارف و مجاهد بزرگی مثل میرزاجوادآقا تهرانی می‎خواسته در گم‎‌نامی بماند، برایم مسلم است. اینکه سعدالله مجاور میرزاجوادآقا شده هم مسلم است. اینکه مجاورت سنخیت می‎آورد هم مسلم است...
منتخبی از کتاب خواندنی:
شهدفروش: ناداستان شگفت‌انگيز سعدالله (جلال صلواتي)/ نويسنده سيد عليرضا مهرداد.- مشهد: کنگره بزرگداشت سرداران شهيد و بيست و سه هزار شهيد استان‌هاي خراسان، ‎۱۳۹۸. موجود در کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی.
استاد علیرضا مهرداد زحمت‌ها بسیاری زیادی کشیده است چه در نوشتن و چه در عرصه آموزش و چه در سالهای زندگی، در عرصه ی دفاع با دو سلاح آماده بوده و حاضر.
برای این غنیمت ارزشمند فرهنگی و یادآور خوبیها و اخلاص‎ها، در زادروز تولدش، یکم تیرماه (1345) از خداوندگار بزرگ، سلامت و سعادت روزافزون آرزومندیم. ایشان در سلسله نشستهای ادبی خوانش متون دفاع مقدس و نشستهای تخصصی سازمان کتابخانه ها به عنوان استاد سخنران و کارشناس مجری بارها تقبل زحمت نموده‌اند.
برخی آثار سيد علي‌رضا مهرداد:
شمسه
پانزده آيه: گزيده‌اي از زندگي‌نامه و خاطرات پانزده سردار شهيد استان خراسان
گلبوي: خاطرات سردار شهيد اسلام عبدالحسين برونسي
آخرين پرواز
برويد پيدايش کنيد: بر اساس زندگي شهيد عبدالحسين برونوسي
ابوفاضل: بر اساس زندگي شهيد عليرضا عربي
عصر روز سوم: زندگي‌نامه داستاني شهيد مهندس محمد طرح‌چي
کنار پل، منتظرت ايستاده‌ام: زندگي‌نامه داستاني شهيد مهندس حسن آقاسي‌زاده
گل‌هاي اين باغ
و...

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.