فرهنگ مدارا: مقالاتي در باب ادبيات و فرهنگ
۱۳۹۹-۰۴-۰۹
مقالات و یاداشت‌هایی که در این کتاب گردآمده، مطالبی است که نویسنده در دو دهۀ اخیر در باب ادبیات و فرهنگ نوشته ‌است.

مقالات و یاداشت‌هایی که در این کتاب گردآمده، چیزهایی است که نویسنده در دو دهۀ اخیر در باب ادبیات و فرهنگ نوشته ‌است. مطالب این کتاب در طول بیش از بیست سال نوشته شده و به دلیل نحوه نگرش نویسنده به ادبیات و فرهنگ و سیاست دارای پراکندگی می‎باشد. اینها البته سوای مطالبی است که نگارنده مشخصا دربارۀ شعر و نقد شعر نوشته است و بخشی از آن در کتاب پانوشت‌ها به چاپ رشیده و بخشی دیگری آمادۀ چاپ است.
مقالات و یادداشت‌های این کتاب به‌جز یکی‌دو مورد، مطالبی است که به سفارش مطبوعات نوشته شده و از این‌رو تنوع یا پراکندگی موضوعات آن ناگزیر بوده است. البته در تنظیم و تدوین این کتاب کوشش شده چینش مطالب بدون رعایت تاریخ نگارش، تا جای ممکن براساس موضوع صورت پذیرد. به‌جز مقالۀ «فرهنگ مدارا» بقیۀ مقالات و یادداشت‌ها پیش از این در مطبوعات داخل کشور به چاپ رسیده است. ذیل هر مطلب تا جایی که مقدور بوده، مشخصات نشریه‌ای که آن را منتشر کرده است ذکر شده؛ اما از آنجا که آرشیو منظمی از نشریاتی که نگارنده با آنها همکاری داشته است در اختیار نیست، اغلب مطالب از روی نسخۀ دست‌نویس نگارنده بازنویسی شده است.
حافظ موسوی (زاده ۱۳۳۳ خورشیدی) شاعر معاصر ایرانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران است. از سایر آثار وی به: شعرهاي جمهوري، سايه‌هاي آينده در ستايش زيستن، آنتولوژي شعر اجتماعي ايران و... می توان اشاره کرد.

فرهنگ مدارا: مقالاتي در باب ادبيات و فرهنگ/ حافظ موسوي.- تهران: نگاه، ‎۱۳۹۸.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.