امام علي و پرنده نوشته‎ی نوري ايجادي
۱۳۹۹-۰۵-۲۲
کتاب امام علی (ع) و پرنده نام کتابی است که گزیده هایی از زندگی حضرت علی (ع) برای کودکان به زبانی ساده و صمیمی به قلم نوری ایجادی در هشت داستان نوشته شده است و صلواتیان این کتاب را تصویرگری کرده است.

امام علي و پرنده: گزيده‌هايي از زندگي حضرت علي (ع) براي کودکان/ نويسنده نوري ايجادي؛ تصويرگر صلواتيان.- تهران: زيتون، واحد کتاب، ‎۱۳۸۲.
هشت داستان این کتاب جشن ستاره‎ها، کوچ پرنده، خبر، آن شب، سفر به مدینه، برادر من، بازگشت به مکه، پیام خدا می‎باشد. کتاب امام علی (ع) و پرنده نام کتابی است که گزیده هایی از زندگی حضرت علی (ع) برای کودکان به زبانی ساده و صمیمی به قلم نوری ایجادی در هشت داستان نوشته شده است و صلواتیان این کتاب را تصویرگری کرده است.
در این کتاب می‎خوانیم:
پرنده در آسمان غدیرخم چرخی زد و کنار محمد، روی بار شتران نشست. محمد خودش را برای گفتن یک خبرمهم آماده می‎کرد. همه منتظر بودند. پیامبر گفت: من پیامی را از جانب خدای یگانه به شما می‎رسانم. سپس دست علی را در دست گرفت، بالا برد و با صدای بلند گفت: کسی که من رهبر او هستم، بعد از من علی رهبر و امام اوست.
پرنده می‎خواست از شادی آواز بخواند. اما صدای زیبای پیامبر هنوز به گوش می‎رسید. محمد دعا کرد: خداوندا، با دوستان علی دوست باش و با دشمنان علی دشمن باش!
سپس پایین آمد. مسلمانها گروه گروه جلو آمدند، دست علی را در دست گرفتند و مقام امامت را به او تبریک گفتند.
پرنده چشم به علی دوخت. او مثل همیشه آرام و باوقار بود. اما پرنده نمی‎توانست آرام بماند. او پرواز کرد و رفت تا به همه بگوید آن روز در غدیرخم، محمد به فرمان خدا، علی را به امامت برگزید. پرنده پرواز کرد و رفت تا به همه بگوید که آن روز، شادترین روز خداست.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.