نامیرا مهمان طرح رواق کتاب
۱۳۹۹-۰۷-۲۰
طرح «رواق کتاب» هم‌زمان با 17 مهر، مصادف با اربعین سیدالشهدا(ع)، در صحن قدس حرم امام هشتم(ع) آغاز شده و به مدت 10 روز در 2 نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای زائران، فعالان حوزه کتاب، نویسندگان و صاحب‌نظران خواهد شد.

هم‌زمان با سالروز اربعین حسینی
«نامیرا» مهمان طرح «رواق کتاب» شد
 زمان با ایام سوگواری اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)، طرح «رواق کتاب» به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برپا شد.

به گزارش آستان‌نیوز، این طرح با رویکرد بزرگداشت ایام سوگواری ائمه عصمت و طهارت(ع) از سوی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی 17 مهر با حضور جمعی از فعالان فرهنگی افتتاح شد.
در این مراسم، صادق کرمیار، نویسنده کتاب «نامیرا»، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران آستان قدس رضوی به معرفی این اثر پرداخت و گفت: موضوع اصلی «نامیرا» بیان جریان پیوستن مردی از قبیله بنی‌کلب به نام عبدالله‌بن‌عمیر به سپاه حسین‌بن‌علی(ع) است که با روایت ساده‌ای از اوضاع کوفه شروع شده و به واقعه کربلا رسیده است.
وی افزود: زمانی که ایده «نامیرا» در ذهن من شکل گرفت نیازی به مطالعه بسیار در حوزه تاریخ قبل از اسلام و پیشینه قبایل نداشتم اما با توجه به اهمیت این موضوع در حوزه تاریخ از هجرت پیامبر(ص) تا سال 61 هجری قمری، کتاب‌های تاریخی، دینی و مقاتل متعددی را مطالعه و خلاصه‌نویسی کردم.
کرمیار با بیان اینکه فیش‌برداری منابع و نوشتن «نامیرا» حدود دو سال طول کشید و در سال 1381 به اتمام رسید اما در سال 1388 به چاپ رسید، گفت: اتفاقات جامعه امروز زمینه به تصویر کشاندن فضای غبارآلود آن دوران را در قالب یک رمان برای من فراهم کرد.
نویسنده کتاب «نامیرا» با بیان اینکه عنایات اهل‌بیت(ع) سبب به ثمر رسیدن کارش شده است، تصریح کرد: وقتی انسان برای ائمه اطهار(ع) کار می‌کند خود آن بزرگواران راه را برای به ثمر رسیدن آن هموار و هدایت می‌کنند.
خوانش و امضای کتاب، قصه‌گویی، خاطره‌گویی و برپایی نمایشگاه پوستر و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی در ویژه‌برنامه اجرای طرح رواق کتاب در حرم مطهر رضوی بود.
در پایان مراسم به همه حاضران در این محفل یک جلد کتاب «نامیرا» با امضای صادق کرمیار، نویسنده اثر، اهدا شد.
یادآوری می‌شود طرح «رواق کتاب» هم‌زمان با 17 مهر، مصادف با اربعین سیدالشهدا(ع)، در صحن قدس حرم امام هشتم(ع) آغاز شده و به مدت 10 روز در 2 نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای زائران، فعالان حوزه کتاب، نویسندگان و صاحب‌نظران خواهد شد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.