چگونه فرزندان خود را به مطالعه عادت دهيم؟
۱۳۹۹-۰۸-۱۲
نوشتار حاضر تلاش می‎کند در حد توان به ارائه‎ی راهکارهای بهتر در بالا بردن کیفیت آموزش و مطالعه‌ی کودکان و خردسالان بپردازد. ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی احتیاج به کار ریشه‌ای دارد، و این کار را باید از زمان کودکی شروع کرد.

چگونه فرزندان خود را به مطالعه عادت دهيم؟/ نويسنده: حسن ساري‌زاده.- تبريز: سومر نشر: اختر، ‎۱۳۹۴.
از آنجا که تمام انسانها می‎خواهند زندگی خوب و بهتری داشته باشند و همواره در جامعه، خوب و شایسته زندگی کنند، لازم است برای به وجود آوردن چنین جامعه‎ای  تربیت و آموزش، هنرمندانه و اصول‎مند انجام شود. بهترین دوره برای نهادینه ساختن صفات برای افراد سالم و مطلوب در جامعه، دوره‎ی خردسالی و کودکی است. نوشتار حاضر تلاش می‎کند در حد توان به ارائه‎ی راهکارهای بهتر در بالا بردن کیفیت آموزش و مطالعه‌ی کودکان و خردسالان بپردازد.  ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی احتیاج به کار ریشه‌ای دارد، و این کار را باید از زمان کودکی شروع کرد. یعنی زمانی که فکر و ذهن کودک آماده شکل گیری است.
در این مجموعه به مواردی که لازمه‌ی پیش نیاز مطالعه است بطور مختصر و مفید اشاره شده است و در ادامه از شیوه‌های علاقمند ساختن کودکان به مطالعه از سن کودکی تا دوره‌ی اول متوسطه توسط معلم، خانواده و کتابخانه نکاتی یادآوری شده است. آسیب شناسی مطالعه سر فصلی بعدی این کتاب را تشکیل می‌دهد که به روش‌های مطالعه به آموزش چند روش مفید بسنده شده است.
مطالعه و خواندن/ لذت مطالعه/ اهداف مطالعه/ یادگیری چیست؟/ اصل خود پنداری مثبت/ نقش تغذیه/ نقش ورزش/چگونه برای یادگیری انگیزه به وجود بیاوریم/ راههای برانگیختن علاقه انگیزه برای یادگیری/ حافظه/ مهارت‌های مطالعه/تمرکز در مطالعه/ تمرکز حواس هنگام مطالعه... نمونه‌ای از عنواین سی و دوگانه بخش‌های این کتاب را شامل می‌شوند که مخاطب را به عادت دادن مطالعه‌ای ثمربخش برای کودکان راهنمایی و هدایت می‌کند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.