خدمات کتابخانه‌اي ويژه براي کودکان: بکارگيري شايستگي‌هاي لازم براي کار
۱۳۹۹-۰۸-۱۴
این کتاب بخشی است از کتاب" شایستگی‌های لازم برای کتابداران بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی" که بوسیله‌ی انجمن خدمات کتابخانه‌ای برای کودکان- که بخشی از انجمن کتابدارن آمریکا می‌باشد- در سال 1999 منتشر شده است.

این کتاب بخشی است از کتاب" شایستگی‌های لازم برای کتابداران بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی" که بوسیله‌ی انجمن خدمات کتابخانه‌ای برای کودکان- که بخشی از انجمن کتابدارن آمریکا می‌باشد- در سال 1999 منتشر شده است.
به منظور تشویق درایجاد بهترین ترکیب متشکل از مهارت‌ها و رفتار حرفه‌ای در خوانندگان، مربیان و سرپرستان، این کتاب "شایستگی" لازم برای کتابدار کودک را به عنوان مجموعه‌ای از بهترین روش‌هابا سایر مواد و منابع ارائه می‌دهد. هر یک از هفت فصل این کتاب با ذکر یک شایستگی خاص و رئوس کلی موارد مرتبط و مطرح شده در آن فصل آغاز می‌گردد. شناخت مشتریان/ مهارت‌های اداری و مدیریتی/ مهارت‌های ارتباطی/ مواد و مجموعه سازی/مهارت‌های برنامه ریزی/حمایت،روابط عمومی و مهارت‌های شبکه سازی و حرفه گرایی و توسعه حرفه ای عناوین فصول این کتاب را تشکیل می‌دهند. در ادامه نکات مطرح شده بهمراه سیاست‌ها و دستورالعمل‌های واقعی و مواد آموزشی آن تشریح می‌گردد. فهرست مطالب پیشنهادی در انتهای هر فصل خوانندگان را به مطالب کاملتری هدایت می‌کند. همچنین در بخش ضمیمه کتاب،منابع اینترنتی ارزشمندی برای هر شایستگی ارائه می‌گردد.
گروه مولفان این کتاب در تلاش بوده‌اند تا متنی برای مدیران و سرپرستان فراهم نمایند تا بتوانند فلسفه خدمت، تاریخچه غرورآمیز و البته مهارت‌های مورد نیاز برای ساختن یک بخش نمونه کودکان در کتابخانه عمومی را طرح ریزی کنند. خواه بخش کودکان شامل یک کتابدار رده بالا یا یک گروه از کتابداران ، نیمه حرفهای‌ها و یا سایر کارمندان باشد، نیاز است که بهترین خدمات، برنامه ریزی‌ها را به کودکان جامعه ارائه کنیم.

خدمات کتابخانه‌اي ويژه براي کودکان: بکارگيري شايستگي‌هاي لازم براي کار/ نوشته روزان سرني، پني مارکي، آماندا ويليامز؛ ترجمه معصومه تجعفري، جلال عبدالمناني.- تهران: چاپار،1392. ‎

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.