آغاز همکاری‌های دوجانبۀ سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و دانشگاه امام صادق(ع)
۱۴۰۰-۰۳-۰۵
سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و دانشگاه امام صادق(ع)، همکاری‌های دوجانبه در راستای فعالیت‌های پژوهشی و نسخ خطی را آغاز کردند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق(ع)،دکتر سیدمجتبی امامی، و رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی در دیداری دوجانبه بر لزوم همکاری‌های مشترک دو مرکز در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی و به ویژه همکاری در حوزۀ دسترسی به نسخ خطی تأکید کردند. حسینی در این دیدار که در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، از اعطای آی‌پی اختصاصی دسترسی به گنجینۀ نسخ خطی آستان قدس به دانشگاه امام صادق در چند روز آتی خبر داد و تصریح کرد: در نخستین گام از اقدام عملیِ ایجاد همکاری‌های دوجانبه، با اعطای آی‌پی اختصاصی، امکان دسترسی مستقیم این دانشگاه به کلیۀ نسخ خطی آستان قدس شامل قر‌آن‌ها و منابع با موضوعات مختلف از محل دانشگاه و از طریق کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس برقرار می‌شود.


وی با بیان اینکه کتابخانۀ آستان قدس رضوی بیش از 167هزار نسخۀ خطی و چاپ‌سنگی در اختیار دارد، صیانت از این میراث را بخشی از وظایف این کتابخانه دانست و خاطرنشان کرد: بازکردن دسترسی‌ها و فراهم کردن امکان پژوهش، تصحیح و چاپ این نسخ از مهم‌ترین وظایف این کتابخانه است.
حسینی، از اقداماتی چون فهرست‌نویسیِ کامل منابع خطی و چاپ‌سنگی؛ معرفی و رونمایی از نفایس در ویژه‌برنامه‌های سه‌شنبه‌های علمی‌فرهنگی؛ اختصاص آی‌پی دسترسی به منابع خطی به مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها و همچنین امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک، در راستای دسترس‌پذیری و احیای این تراث نام برد.
وی خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر اولویت‌های پژوهشی این سازمان تهیه و برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور ارسال شده و ما از همۀ پژوهشگران نسخ خطی برای تحقیقی در این میراث و احیای آنها دعوت می‌کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.