مراسم رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی
۱۴۰۰-۱۲-۰۳
کتاب «ستاره کلاشین» داستان زندگی شهید سیدمحمدرضا شعاعی آستانه است که با همکاری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، فرماندهی و رزمندگان گردان الحدید، مجمع نویسندگان کیش مهر، گروه شهدای رهروان راه شهدا و گروه شهدای سروهای نیلوفری در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» عنوان شد:
دفاع مقدس سند عزت و سربلندی ملت ایران
رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، دفاع مقدس را میراث ملی و سند عزت و سربلندی ملت ایران بعد از سال‌ها تحقیر در دوران حکومت‌های جور سلطنتی عنوان کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، سردار یوسفعلی‌زاده در مراسم رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» که در ادامه سلسله نشست‌های ادبی شمس با حضور جمع کثیری از نویسندگان، منتقدان ادبی و اهالی قلم در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، بر حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری در جراین دفاع مقدس تاکید کرد.
وی، با دعوت از جامعه هنری کشور اعم از اهالی رسانه، سینما و اصحاب قلم برای پیوستن به این جرگه تصریح کرد: این همراهی می‌تواند با ایجاد جبهه بزرگ فرهنگی در توسعه فرهنگی ایثار و شهادت نقش‌آفرینی کند.
یوسفعلی‌زاده، دستگاه‌های فرهنگی را بخشی از جریان نقش آفرین در توسعه فرهنگ دفاع مقدس برشمرد و هر کدام را دارای توانمندی‌هایی در این عرصه عنوان کرد.
وی، آستان قدس رضوی و کتابخانه مرکزی این سازمان را در راس دستگاه‌های فرهنگی تاثیرگذار در جریان فرهنگی دانست.
یوسفعلی‌زاده، جایگاه کتابخانه‌های آستان قدس رضوی را معرفی کتاب‌های فاخر ادبی و حمایت از جامعه نویسندگان عنوان کرد و بر توسعه روابط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با این سازمان در راستای مشارکت‌های فرهنگی تاکید کرد.
وی همچنین معرفی شهدا و مکتب آنان را یکی از وظایف اهالی هنر دانست و عدم آشنایی جوانان جامعه با بزرگ مردان عرصه دفاع کشور را ناشی از نقص در فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد.

آستان قدس رضوی پشتیبان نظام اسلامی در دوران جنگ و سازندگی
حجت الاسلام سید جلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در ادامه این برنامه، آستان قدس رضوی را یکی از مهمترین پشتیبان‌های نظام اسلامی در دوره دفاع مقدس و سازندگی خرابی‌های به جای مانده از جنگ در هویزه عنوان کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین، بیان دستاوردهای نظام و دفاع مقدس را یک وظیفه برای تمامی دستگاه‌های فرهنگی کشور دانست.
حسینی، حفظ و صیانت از دفاع مقدس در مرکز اسناد، ایجاد مرکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی و پایگاه تخصصی دیجیتال دفاع مقدس، پشتیبانی در بحث تاریخ شفاهی و ایجاد موزه دفاع مقدس را از جمله اقدامات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برشمرد.

نگارش کتاب نتیجه اعتماد به نسل جوان
علی‌رضا میری سرپرست نویسندگان کتاب «ستاره کلاشین» نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم، نسل امروز را نسلی پا در رکاب و آماده معرفی کرد که به حمایت نیاز دارند تا در عرصه‌های مختلف بدرخشند.
وی، نگارش کتاب ستاره کلاشین را ماحصل اعتماد به نسل جوان دانست و گفت: پرده‌هایی که در رازهای دفاع مقدس است با خوانش این کتاب کنار خواهد رفت.  مرام مکتب شهید در دنیای مادی قابل لمس نیست
سمیه جوادی یکی از نویسندگان کتاب ستاره کلاشین، پرداختن به شهدا را مقوله‌ای خاص برشمرد و گفت: با تحقیق در مکتب شهدا چیزهایی را لمس می‌کنید که در دنیای مادی قابل درک نیست.
این نویسنده جوان که نگارش آثار دفاع مقدس با عنوان مشهد خیِّن را در کارنامه نویسندگی خود دارد، حضور در اردوی راهیان نور را اولین جرقه در آشنایی با شهدا و مکتب دفاع مقدس عنوان کرد و بر پایدار ماندن در این عرصه تاکید کرد.
 
شهدا، ستاره هایی که راه درست را نشان می دهند
محدثه دبستانی، دیگر نویسنده اثر نیز در این مراسم طی سخنانی، یکی از دلایل انتخاب این نام را برای کتاب، فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد که می‌فرمایند«شهدا مانند ستاره‌هایی هستند که راه را نشان می‌دهند».
وی با اشاره به محور مطالب کتاب گفت: این داستان با شخصیتی به نام میترا محمودی دنبال می‌شود که طی جریان‌هایی با شهدا و مکتب آنان آشنا شده و مسیر درست حرکت در زندگی را می‌یابد.
کتاب «ستاره کلاشین» داستان زندگی شهید سیدمحمدرضا شعاعی آستانه است که با همکاری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، فرماندهی و رزمندگان گردان الحدید، مجمع نویسندگان کیش مهر، گروه شهدای رهروان راه شهدا و گروه شهدای سروهای نیلوفری در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی رونمایی شد.
روایتگری سرهنگ نعمتی فرمانده گردان الحدید بخش دیگری از این مراسم بود.
در پایان از نویسندگان اثر و خانواده شهید بزرگوار تقدیر و تشکر به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.