گزارش نشست « خوانش و معرفی کتاب آقا رسول»
۱۴۰۲-۰۴-۰۶
این برنامه در تاریخ 5 تیرماه در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با حضور نویسنده کتاب سرکار خانم لیلا رستم خانی و تعدادی از علاقمندان حوزه ادبیات پایداری برگزار گردید

برنامه نشست « خوانش و معرفی کتاب آقا رسول» در تاریخ 5 / 4 / 1402 در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با حضور نویسنده کتاب سرکار خانم لیلا رستم خانی و سرکار خانم مریم عرفانیان و تعدادی چند از علاقمندان حوزه ادبیات پایداری در ساعت 9 صبح برگزار گردید. در این جلسه نویسنده کتاب به بیان خاطرات و مشکلاتی که در مسیر نوشتن ای کتاب داشتند پرداختند. 
رحیم مرادیان و سردار علی‌محمد اسدی دوستان آقا رسول هستند که در فرایند مصاحبه با نویسنده خیلی همکاری داشته اند. 
شهید رسول کشاورز نورمحمدی در سال ۱۳۴۴ در یکی از روستاهای قزوین متولد شد و ۴ ساله بود که پدر خود را از دست داد و روزگار را با سختی‌های خودش سپری کرد تا آنجا که دیپلم اقتصاد گرفت و با شروع جنگ تحمیلی خود را به قافله عاشقان و مدافعان انقلاب رساند و به عنوان بسیجی وارد عرصه جنگ شد و همچنین به کلاس‌های حوزه می‌رفت و درس طلبگی را شروع کرده بود و در همین حین بود که لباس سبز و مقدس پاسداری را بر قامت خود پوشاند و پس از گذراندن دوره‌ های آموزشی به عنوان فرمانده گردان حضرت زینب (س) لشکر ۱۰ سید الشهدا انتخاب شد و در مورخه 0۱/ ۱۱/ 13۶۵ در عملیات  کربلای ۵ خود را به قافله عاشوراییان رساند. 
آقا رسول سومین کتاب رستم خانی است که توسط انتشارات نشر دهم منتشر شده. نویسنده کتاب می‌گوید: «موضوع ۲ کتاب قبلی‌ام عرفانی و داستانی بود. اما همیشه دلم می‌خواست از شهدا بنویسم تا اینکه با گروه خط مقدم آشنا شدم. فعالیت این گروه در زمینه شهداست و محتواهای زیادی را در این زمینه تولید می‌کند. یکی از روزها در دفتر آثار رسیده از شهدا و خانواده‌هایشان، متنی در زمینه شهید رسول کشاورز خواندم و همانجا جرقه نوشتن کتاب در ذهنم زده شد.»
نویسنده کتاب برای تهیه اطلاعات سراغ خانواده، دوستان و همرزمان شهید می‌رود و در نهایت کتاب منتشر می‌شود
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.