معرفی کتاب شبح 
۱۴۰۲-۰۹-۱۸
کتاب شبح فرازوفرود زندگی سیدعلی جعفری را به عنوان یکی از حاضران در میدان جنگ سوریه روایت می‌کند؛ مردی که تجربه اسیر شدن در زندان‌های تکفیری‌ها را داشت و در نهایت توانست از این زندان بگریزد.

معرفی کتاب شبح 
نویسنده: محمدرضا نصرت
خاطرات مدافع حرم؛ سیدعلی جعفری اسیر فراری از زندان تکفیری سوریه
انتشارات خط مقدم 
کتاب شبح فرازوفرود زندگی سیدعلی جعفری را به عنوان یکی از حاضران در میدان جنگ سوریه روایت می‌کند؛ مردی که تجربه اسیر شدن در زندان‌های تکفیری‌ها را داشت و در نهایت توانست از این زندان بگریزد. 
نویسنده در کتاب «شبح» پای صحبت‌های سیدعلی جعفری، یکی از مدافعان حرم افغانستانی تیپ فاطمیون نشسته است و خاطراتش را از آغاز تولد برایمان بازگو می‌کند. سیدعلی جعفری کسی که برخلاف بسیاری از افرادی که خاطراتشان را خوانده‌ایم، بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای و تنها بر اثر یک حرف ساده پایش به سوریه و جنگ داخلی آنجا کشیده می‌شود، غافل ازینکه، دست روزگار او را نه تنها به میدان جنگ، که در قلب نیروهای متخاصم و مسلحین می‌کشاند و اسیر زندان‌های گروه‌های مختلف سوریه می‌کند.
راوی در «شبح» از ماه‌های اسارت، شکنجه‌های متفاوت گروه‌ها و خرید و فروش اسرا می‌گوید و البته از افراد مختلفی چون نیروهای داعشی که گرفتار شده‌اند، به همین دلیل این کتاب را شاید یکی از کتاب‌های مهم درباره جنگ سوریه دانست که به طور مستقیم و در فضایی بدون قناصه و جنگ و کشتار، در جوی تقریبا آرام و البته همراه با انواع شکنجه‌، مخاطب را با گروه‌های مختلف حاضر در سوریه آشنا می‌کند.
بخش آغازین این کتاب، به دوران تولد و پیش از رفتن راوی به سوریه می‌پردازد، اما بخش اعظم آن، به حضور او در سوریه، اسارت به دست تکفیری‌ها و جابه‌جایی در زندان‌ها پرداخته و نمایی از گروه‌های متفاوت سوریه بیان می‌کند. در بخش انتهایی کتاب نیز، راوی ماجرای هیجان‌انگیز فرار خود از دست مسلحین سوری را برایمان روایت می‌کند. ماجراهایی متمایز که تا به حال در کتاب‌های مربوط به سوریه نخوانده‌ایم.
اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سلسله نشست‌های ادبی شمس به معرفی کتاب شبح می پردازد. این برنامه با حضور نویسنده کتاب:  آقای محمدرضا نصرت و راوی اثر:  آقای سیدعلی جعفری و کارشناس مجری:  حمید جهانگیر فیض‌آبادی و دبیر نشست: مریم عرفانیان برگزار می شود. 
مکان:  آب‌و‌برق، میدان هفت‌تیر، کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره)     
یک‌شنبه : 19 / 9/1402 ساعت : 30/9 صبح 
https://www.skyroom.online/ch/researchpl/razavi

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.