کتاب فرار
۱۴۰۲-۱۱-۲۹
تازه‌ترین اثر نسرین ساداتیان با عنوان «فرار» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید

معرفی کتاب فرار؛ بیست‌وشش خاطره از فرار اسیران عراقی از اردوگاه‌های ایران
تازه‌ترین اثر نسرین ساداتیان با عنوان «فرار» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. کتاب «فرار» بیست و شش خاطره از فرار اسیران عراقی از اردوگاه‌های ایران را روایت می‌کند. این کتاب اصل تحقیق و مصاحبه‌های نسرین ساداتیان با همراهی اصغرعزیزی عضو کمیسیون نگهداری اسیران عراقی است.
«فرار» نشان از سال‌ها تجربه و قدرت دفاعی ایران در دوران هشت سال دفاع‌مقدس و سال‌های بعد از آن را دارد. ساداتیان در «فرار» سعی کرده نقاط کور و بکری که در صفحه خاطرات مقاومت باقی مانده است را به تصویر بکشد.
بیست‌وشش خاطره شیرین، جذاب و خواندنی کتاب، از زبان راویان مختلفی است که از ساعت‌های اولیه فرار در محل خدمت خود حاضر بوده و شاهد عینی فرار و حادثه‌های بعد از آن بوده‌اند. دو نفر از آن‌ها به نام سرهنگ حمید صاحب‌قلم و ستوان دوم ماشاالله فراهانی از دنیا رفته‌اند. برخی راویان از شهرستان‌ها به تهران آمدند، بعضی هم ساکن تهران بوده‌اند و خاطراتشان را در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری بازگو کرده‌اند.
«فرار» که به همت دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری انقلاب‌اسلامی گردآوری شده، با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه در ۱۷۹ صفحه و با قیمت ۱۱۰ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.
بریده‌ای از کتاب فرار
سرش را پایین می‌اندازد و زیر لب می‌گوید: «ما برای جنگ با ایران هم نقشه ایران و هم زبون فارسی رو خوب یاد گرفتیم.» بعد ادامه می‌دهد: «پنجره کوپه رو باز کردم و منتظر فرصتی برای فرار موندم. بعد از ایستگاه زنجان از پنجره کوپه بیرون رفتم و خودم رو به این کوپه رسوندم و منتظر موندم با توقف قطار بیرون برم. خودم رو با پتویی که کف سالن انبار بود پوشوندم تا کسی من رو نبینه. نمی‌دونم چطور خوابم برد و اون خواب رو دیدم!»
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.