نادر مشایخی رابطه متقابل ادبیات و موسیقی را بررسی می‌کند
۱۳۹۴-۰۸-۲۱
در این جلسه که از ساعت 17 تا 20 در بوفه رنگ واژه برگزار می‌شود، مشایخی درباره رابطه متقابل ادبیات و موسیقی سخن خواهد گفت.
در این جلسه که از ساعت 17 تا 20 در بوفه رنگ واژه برگزار می‌شود، مشایخی درباره رابطه متقابل ادبیات و موسیقی سخن خواهد گفت.
 
نادر مشایخی متولد 1337 در زمره موسیقی‌دانانی است که به حوزه‌های میان رشته‌ای علاقه خاصی دارد و بخش زیادی از فعالیت‌های خود را بر تبیین نظری ارتباط میان موسیقی با هنرهای دیگر متمرکز کرده است. بسیاری از قطعات ساخته او نیز از برخی آثار داستانی و شعری معروف ایرانی و غربی وام گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به قطعه «پنتیمنتو»(پشیمانی) بر اساس نمایشنامه‌ای از «لیلیان هلمن»، قطعه ای بر اساس داستان «پنین‌» نوشته ولادیمیر ناباکوف، قطعه «تولدی دیگر»(بر روی ترجمه آلمانی  اشعار فروغ فرخزاد)، اثر آوازی «آیه‌های زمینی» بر روی اشعار فروغ فرخزاد و اپرای «ملکوت»(بر اساس داستان بهرام صادقی) اشاره کرد.
 
وی افزود: همچنین مشایخی مدتی قبل در مقاله مفصلی در شماره نخست مجله ادبی برگ هنر، برخی از دیدگاه‌های خود را در رابطه با وام گیری موسیقی از ادبیات به لحاظ فرمال بیان کرده بود.
 
 جلسات داستانی رنگ واژه به مدیریت علیرضا مجابی نقاش، شاعر و کالیگرافیست در بوفه رنگ واژه واقع در میدان فاطمی،خیابان جویبار،خیابان نوربخش،پلاک  21  در داخل موسسه بهاران برگزار می شود و رکسانا حمیدی داستان نویس و پژوهشگر ادبی اداره جلسات مرتبط با داستان را بر عهده دارد.
http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/22929
برچسب ها:
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.