«کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری»
۱۳۹۵-۰۱-۰۸
«کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری» گنجینه‌ای با 35‌ هزار منبع تخصصی

«کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری» در حال حاضر با داشتن حدود یک‌هزار جلد کتاب غیرفارسی، 17 هزار جلد کتاب فارسی، 300 عنوان پایان‌نامه، 14 هزار نشریه و ویژه‌نامه تخصصی، در مجموع با حدود 35 هزار منبع تخصصی، فعال است و یک‌هزار و 285 نفر عضو ثابت دارد و در عمر 15 ساله خود، بیش از 63 هزار عنوان کتاب به امانت داده است.
«کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری» گنجینه‌ای با 35‌ هزار منبع تخصصی/ کتابخانه‌ای در مسیر پاسخ‌گویی به شبهات و پرسش‌ها
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری» از گنجینه‌های تخصصی و پژوهشی حوزه دفاع مقدس است که اهتمام جدی به امر کتابداری ملی دارد و با شماره شابکای IR-400880035 (شماره استاندارد بین‌المللی کتابخانه‌ها) در کتابخانه ملی ثبت شده است.
این کتابخانه به عنوان گنجینه‌ای مرجع و تخصصی، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است که تشکیل آرشیوی نسبتاً جامع از کتاب‌ها و نشریات موضوع «جنگ ایران و عراق/ دفاع مقدس»، نگارش رده‌بندی بومی برای مجموعه‌سازی کتاب‌ها با محوریت تاریخ و فرهنگ ایران، طراحی الگویی کاربردی از یک کتابخانه تخصصی و بومی، و انتشار انواع آثار مرجع و راهنما در حوزه‌های مختلف موضوعی دفاع مقدس از آن جمله هستند.
همچنین «کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری» به سبب ورود مطالعاتی که به حوزه کتابخانه‌داری و نشر داشته، تلاش کرده است کتابخانه را در مسیر پاسخ‌گویی به برخی شبهات و سؤالات قرار دهد، همچون «مطالعه درباره لزوم تبیین مشخصات کتاب استاندارد در حوزه‌های سیاست‌گذاری و نظارتی»، «پیگیری چرایی نارسایی‌های نشر و ناکارآمدی برخی حمایت‌ها و تولیت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها»، «پیگیری وضعیت نامطلوب کنونی نرم‌افزارهای کتابداری و اطلاع‌رسانی و به‌تبع آن نارسایی بسیاری از بانک‌های اطلاعاتی، و لزوم نگارش نرم‌افزار ویژه ملی در این حوزه»، «پیگیری علل نبود آمار دقیق و مناسب از داشته‌های فرهنگی و منتشرات عرصه ملی و چرایی کارکرد ناقص و پراشتباه بانک‌های اطلاعاتی در این زمینه و اهمیت این مسئله».
لازم به یادآوری است که انتشار کتاب «هشت یادداشت پیرامون کتاب و کتابداری جنگ» و مجموعه «آورد دانش‌رسانی» و نشر مقالات و مطالب گوناگون در نشریات مختلف از جمله فعالیت‌هایی بوده که در همین راستا صورت گرفته است.
«کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری» در حال حاضر با داشتن حدود یک‌هزار جلد کتاب غیرفارسی، 17 هزار جلد کتاب فارسی، 300 عنوان پایان‌نامه، 14 هزار نشریه و ویژه‌نامه تخصصی، و ... در مجموع با حدود 35 هزار منبع تخصصی، فعال است و یک‌هزار و 285 نفر عضو ثابت دارد و در عمر 15 ساله خود، بیش از 63 هزار عنوان کتاب به امانت داده است.
برای آن‌که از اعضای «کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری» حوزه هنری به شمار آیید باید یک قطعه عکس و هزینه عضویت را به همراه داشته باشید و به نشانی تهران، تقاطع خیابان سمیه و حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، طبقه سوم مراجعه کنید.
این کتابخانه از هفته دوم نوروز 1395 به روز علاقه‌مندان گشوده است و پژوهشگران می‌توانند به آن مراجعه کنند.
http://www.ibna.ir/fa/doc/report/234041

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.