درباره ما
۱۳۹۸-۰۱-۱۷

کتابخانه تخصصی ادبیات و واحد مطالعات دفاع مقدس

کتابخانه تخصصی ادبیات که مجموعه آن شامل 56000 نسخه کتاب چاپی به زبان فارسی و عربی در موضوع زبان و ادبیات است ، 1700نسخه پایان نامه ؛ 82 عنوان مجله تخصصی وبیش از 2500 منابع الکترونیکی و نرم افزارکه شامل: (cd-dvd-vcd-ebook )می باشد. این کتابخانه امکاناتی از جمله استفاده اعضاء و محققان از منابع کتابخانه، اینترنت و پایگاه های تخصصی و جستجوی مقالات ، ذخیره و یا پرینت اصل مقالات وجود دارد . اکثرمراجعان این تالار اعضای کتابخانه ، دانشجویان، محققان ، حوزه علمیه، و کلیه مهمانانی که نیاز به منابع زبان و ادبیات دارند.
هدف از ایجاد کتابخانه تخصصی ادبیات:
با عنایت به رشد و گسترش روزافزون گرایش دانش ‏پژوهان در زمینه‏ های ادبی، افزایش تولیدات متنوع چاپی و غیر چاپی نوین در این زمینه، افزایش تعداد دانشجویان و دانش ‏پژوهان و بالا رفتن سطح کمی و کیفی پژوهش‏ ها در حوزه زبان و ادبیات، سازمان کتابخانه ‏ها، موزه‏ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به منظور برآورده ساختن و رفع نیازهای علمی – تحقیقاتی پژوهشگران این حوزه، کلیه منابع تخصصی زبان و ادبیات را جمع آوری و در اختیار مراجعان قرار داده است .
تاریخ افتتاح کتابخانه تخصصی ادبیات:
این کتابخانه با مساحت 275متر مربع و با گنجایش  30 نفر در تاریخ 1390/02/17 توسط مقام تولیت آستان قدس رضوی حضرت آیت الله واعظ طبسی (ر)افتتاح شد.

امکانات و خدمات کتابخانه تخصصی ادبیات
این کتابخانه دارای 5 دستگاه رایانه که اعضاء و مراجعان می توان با استفاده از دستگاه های رایانه موجود  برای جستجوی منابع، اینترنت، پایگاه های ادبی، پایگاه نشریات کشور، پایگاه پایان نامه ها و پایگاه مقالات استفاده نمایند و چنانچه نیاز به تهیه پرینت از مقالات داشته باشند؛ می توانند از خدمات پرینت استفاده نمایند. از دیگر خدمات این کتابخانه تهیه بروشور مناسب بر روی تابلو اعلانات و همچنین بروز رسانی اطلاعات ادبی در وب سایت کتابخانه ی تخصصی ادبیات در پستهایی مانند: اخبار، همایشها و... ، استفاده از خدمات مشاوره مطالعاتی و کمک به اعضاء و مراجعان در زمینه موضوع تحقیقی آنها توسط مشاور تالار استاد زبان و ادبیات فارسی یک روز در هفته، (معمولا پنجشنبه ها)، معرفی اعضاء به مخزن بسته و بخشهای دیگر در صورتی که منابع مورد نیازشان در تالار نباشد از جمله خدمات این کتابخانه ی تخصصی می باشد.
واحد مطالعات دفاع مقدس
این کتابخانه که زیر مجموعه کتابخانه تخصصی ادبیات می باشد، همزمان با هفته دفاع مقدس در تاریخ 1398/07/06 با حضور جمعی از اندیشمندان و کارشناسان حوزه دفاع مقدس و همچنین ریاست و مسئولین کتابخانه مرکزی افتتاح شد. واحد مطالعات دفاع مقدس با حدود 10 هزار منبع چاپی و غیر چاپی شامل منابع دیداری و شنیداری و پایگاه ها با موضوع دفاع مقدس، به همت اندیشگاه رضوی این سازمان راه اندازی شده است.
هدف از ایجاد واحد مطالعات دفاع مقدس:
هدف از راه اندازی این مرکز حفظ ارزش های دفاع مقدس از طریق تهیه و گردآوری آثار حوزه ادبیات دفاع مقدس، ایجاد اتاق فکر برای سازمان ها و موسسات فعال در حوزه دفاع مقدس، فعال سازی گروههای علمی و پژوهشی، برگزاری نشست های تخصصی، انجام پژوهش های علمی و کاربردی، تربیت پژوهشگر و نیروهای متخصص در حوزه ادبیات مقاومت، ترویج ادبیات مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و انتقال آن به نسل های آینده، راه اندازی پایگاه دیجیتالی به منظور ایجاد ارتباط علمی با پژوهشگران و صاحب نظران، مجموعه سازی و جمع آوری کتب، پایان نامه ها، نشریات و محصولات صوتی-تصویری و بهره برداری مناسب از توانمندی های سازمان های مرتبط با این حوزه می باشد.

آدرس ها:
آدرس وب سایت کتابخانه ی تخصصی ادبیات: https://library.razavi.ir/literature/fa
آدرس کتابخانه ی تخصصی ادبیات: حرم مطهر بست شیخ طوسی – کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد آستان قدس رضوی- طبقه منهای یک
ساعت کار: این کتابخانه هر روز به جز ایام تعطیل از ساعت 7:15 صبح الی 18:45  می باشد.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.