منابع اهل سنت برای اثبات حقانیت شیعه کافیست
۱۳۹۸-۱۱-۱۲
منابع اهل سنت برای اثبات حقانیت شیعه کافیست

 

عضو سابق خبرگان رهبری در مراسم رونمایی از قدیمی‌ترین نسخ خطی آستان قدس رضوی با محوریت حضرت زهرا(س) به بیان مناقب حضرت زهرا(س) از زبان دو عالِم بزرگ اهل سنت در قرون گذشته پرداخت.

به گزارش گنجینۀ رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن کازرونی در مراسم رونمایی از قدیمی‌ترین نسخ خطی کتابخانۀ آستان قدس رضوی که در چهل‌وسومین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) رخ داد، ذکر فضایل حضرت زهرا(س) از زبان دو تن از علمای بزرگ اهل سنت را محور بحث خود قرار داد. وی با اشاره به کتاب «الثغور الباسمه فی مناقب سیده فاطمه» نوشتۀ سیوطی عالم قرن 9 و 10 اظهار داشت: سیوطی در این اثر به ذکر خصایص حضرت زهرا(س) پرداخته و در این اثر، با توجه به روایاتی که نقل کرده، اعلام می‌کند که حضرت فاطمه(س) برتر از حضرت مریم و سیدۀ زنان عالمین است و این درحالی است که برخی از اهل سنت در موضوع برتری حضرت زهرا(س) و عایشه نسبت به یکدیگر، بحث دارند.

امام جمعۀ سابق کرج همچنین به اظهار نظر زمخشری عالم اهل سنت در قرن پنجم پرداخت و گفت: زمخشری در شعری زیبا محبت خود را نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بیان می‌کند و در این شعر، تبعیت سگ از اصحاف کهف را موجب سعادتمندی آن حیوان دانسته و می‌گوید که اگر من دودمان پیامبر و صدیقۀ اطهر(س) را دوست داشته باشم، چه کسی می‌تواند تصور کند که من به شقاوت برسم؟ کازرونی تأکید کرد: ما اگر هیچ دلیلی از عالمان شیعه بر صحت شیعه نداشتیم، همین منابع اهل سنت برای اثبات آن کافی بود.

وی کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی را با قدمت بیش از هزار سال، مرکزی تحسین‌برانگیز خواند و اظهار داشت: اگر عده‌ای نبودند که این منابع را حفظ کنند، ما امروز چیزی نداشتیم و پس از هزار و اندی سال نمی‌توانستیم سندی بر درستی مسلکمان داشته باشیم. کازرونی ادامه داد: من می‌خواهم بگویم که انسان بدون وضو نباید به اینجا وارد شود. احرام باید ببندد و به این مجموعه وارد شود. انسان تصورش را هم نمی‌تواند بکند که 106هزار نسخۀ خطی در کتابخانۀآستان قدس باشد. وی همچنین سلسله‌برنامه‌های سه‌شنبه‌های فرهنگی را در این سازمان اقدامی شایسته دانست و اظهارداشت: این اقدامات کارهایی خالص است که از زرق و برق‌های دنیوی به دور است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) که «اگر کسی خالصِ عبادت و اعمال خود را به خدا عرضه کند، خداوند هم بهترین مصلحت‌ها را به او می‌دهد»، این امر را یک قائدۀ کلی در زندگی دانست و اظهار داشت: اگر عمل خالص خود را به خداوند عرضه کنیم، در تردیدها و لغزش‌گاه‌ها زمین نمی‌خوریم. وی با یادبود از سردار سهید حاج قاسم سلیمانی، اخلاص را راز پیروزی و بقای انقلاب دانست و امام خمینی، رهبر انقلاب، مجاهدان و سردار سلیمانی را نمونۀ افرادی دانست که عمل آنها با اخلاص همراه شده است.

 

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید