برگزاری جشن ازدواج ویژه 160 زوج جوان در قالب طرح حسنا
۱۳۹۸-۱۱-۲۶
برگزاری جشن ازدواج ویژه 160 زوج جوان در قالب طرح حسنا

 

جشن ازدواج 160 زوج جوان و 40 واسطه‌گر مشهدی به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در محل باغ اردوگاه خاتون برپا شد.

به گزارش آستان نیوز، محمد حسین اسماعیلی؛ مسئول طرح «زندگی به سبک رضوی» در مراسم جشن ازدواج زوج‌های جوان که عصر 5 شنبه برگزار شد، بیان کرد: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در راستای تشکیل آگاهانه تحکیم و تعالی خانواده از اسفند سال 95 شروع به طراحی و برگزاری طرح زندگی به سبک رضوی کرده است و در این مدت خدمات گسترده‌ای در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی، مشاوره و پشتیبانی به زوجین جوان ارائه داده است.

وی افزود: برگزاری اردوهای آموزشی با موضوع مدیریت اقتصادی خانواده، نشاط، شادابی و سلامتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ثبت تجربیات موفق زوجین و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرایی طرح ملی زندگی به سبک رضوی است.

اسماعیلی گفت: خدمات این طرح با محوریت ۸ سرفصل آموزشی برگرفته از مولفه‌های مودت و رحمت در قالب بسته‌های فرهنگی نظیر کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها و مشاوره‌ ارائه می‌شود.

وی امکان بهره‌مندی از عنوان خادمیاری افتخاری حرم مطهر امام رضا(ع)، دریافت بسته‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای و استفاده از غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا(ع) را از جمله امتیازاتی برشمرد که برای زوجین مشهدی شرکت کننده در این طرح در نظر گرفته شده است.

 

176 ازدواج ماحصل واسطه‌گری خادمیاران ازدواج

مسئول طرح «زندگی به سبک رضوی» افزود: زوج‌های جوان می‌توانند به دو روش حضوری به خیابان نواب صفوی، ورودی حرم مطهر رضوی، مقبره پیر پالان دوز اتاق 22 با همراه داشتن مدارک عقد نامه و یا شناسنامه‌ها مراجعه و یا ارسال پیامک عدد 11 به 8800 و پس از ثبت نام در جلسه آموزشی طرح ملی زندگی به سبک رضوی آستان قدس رضوی شرکت کنند.

اسماعیلی گفت: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی همچنین در راستای افزایش نرخ ازدواج، طرح «حسنا» (حامیان سنت نبوی ازدواج) را اجرایی کرده که از بهمن سال 97 تاکنون، 176 ازدواج به واسطه‌گری خادمیاران ازدواج در مشهد صورت گرفته است.

گفتنی است، قرائت آیاتی از کلام الله مجید، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، اجرای تواشیح، مداحی، اهداء هدایا به زوجین طرح حسنا و تقدیر از واسطه گران ازدواج از دیگر بخش‌های اجرایی در این مراسم بود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید