ضرورت حضور اساتید ترجمه و مفاهیم در محافل قرآنی برای تبیین باطن قرآن.
۱۳۹۹-۰۲-۳۰
تبیین باطن قرآن مجید در محافل قرآنی با حضور اساتید ترجمه و مفاهیم محقق می‌شود.
ضرورت حضور اساتید ترجمه و مفاهیم در محافل قرآنی برای تبیین باطن قرآن.

 

مرتل حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان با بیان اینکه در محافل قرآنی به ظاهر قرآن کریم بیشتر از باطن آن توجه می‌شود، تاکید کرد: تبیین باطن قرآن مجید در محافل قرآنی با حضور اساتید ترجمه و مفاهیم محقق می‌شود.
مسعود پنجه در گفت‌وگو با آستان نیوز، با بیان اینکه حال و هوای ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی آن هم در ماه مبارک رمضان با زبان قاصر بنده قابل وصف نیست، اظهار کرد: زانو زدن بر سر سفره پر برکت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان موهبت عظیمی است که به لطف امام رضا(ع) نصیب بنده حقیر شده است.
وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای اُنس مردم با قرآن کریم خواند و گفت: مشهد مهد قرآن مجید و دارای قاریان بین المللی و مشهور بسیاری است، از همین رو توصیه می‌شود برای اُنس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، حداقل در طول شبانه روز در محافل قرآنی محلات شرکت کنید و در صورت تمایل به پیشرفت، با مراجعه به استاد قرآنی آموزش ببینید.
موذن و قاری حرم مطهر رضوی ادامه داد: زانو زدن سر سفره قرآن کریم در ماه بهار این کتاب آسمانی، آن هم در جلسات قرآنی کوچه و محله؛ انسان را ماه‌ها از لحاظ معنوی تامین و از گناهان دور می‌کند، بدین ترتیب در صورتی که بتوانیم ماه بهار قرآن را درک کنیم بدون شک می‌توان زندگی را در دیگر ماه‌ها با روحیه معنوی مضاعف به نحوه احسن مدیریت کرد.
پنجه بر ضرورت حضور اساتید ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در محافل قرآنی برای جاری شدن مفاهیم این کتاب الهی در سطح زندگی تاکید کرد و افزود: تلاوت، صوت، لحن و تحریر بر فضای اغلب محافل قرآنی در محلات حاکم است و متاسفانه در ظواهر قرآن کریم گیر کرده‌ایم، اما غافل از اینکه، اصل باطن قرآن است.
وی اضافه کرد: توصیه می‌شود در کنار توجه به ظاهر قرآن کریم به باطن این کتاب گرانبها یعنی ترجمه و مفاهیم آن با حضور اساتید خبره توجه ویژه صورت گیرد، چرا که اگر این مفاهیم با فن بیان زیبا بیان شود؛ بدون شک عمده مشکلات کنونی مربوط به جوانان در جامعه حل خواهد شد.
قاری بین المللی قرآن کریم، یکی دیگر از راه‌های ترویج مفاهیم قرآنی در زندگی مردم را بیان این مفاهیم آسمانی در مراسمات سخنرانی توسط منبری‌ها دانست و عنوان کرد: طبق گفته اساتید برجسته قرآنی، قرآن کریم باید محور سخنرانی منبری‌ها قرار بگیرد و به مرور زمان باعث اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه می‌شود.
پنجه، عملکرد آستان قدس رضوی را با توجه به ظرفیت مشهد مقدس در حوزه علوم قرآنی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علمکرد اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در زمینه آموزش قرآن کریم به خردسالان، کودکان و نوجوانان از نظر بنده مطلوب است.
وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در آستان قدس رضوی نیاز است که اساتید قرآنی برای جلوگیری از سردرگمی قرآن آموزان در درک و فهم مباحث آموزشی از شیوه‌های نوین تدریس استفاده کنند و علاوه بر آن برای اساتید قرآنی فعال در آستان قدس رضوی کلاس‌های ضمن خدمت با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شود و همچنین برگزاری کلاس‌های اخلاقی با محوریت انتقال سیره اخلاقی ائمه معصومین(ع) به اساتید قرآنی و انتقال این مفاهیم توسط اساتید قرآنی و به قرآن آموزان در دستور کار قرار بگیرد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید