پایگاه اینترنتی کتابخوان رضوی افتتاح شد.
۱۳۹۹-۰۴-۰۲
همزمان با ایام خجسته دهه کرامت، پایگاه اینترنتی کتابخوان رضوی با بارگذاری 100 اثر با محوریت فرهنگ و سیره رضوی افتتاح شد.
پایگاه اینترنتی کتابخوان رضوی افتتاح شد.

 

همزمان با ایام خجسته دهه کرامت، به همت بنیاد پژوهش اسلامی آستان قدس رضوی پایگاه اینترنتی کتابخوان رضوی با بارگذاری 100 اثر با محوریت فرهنگ و سیره رضوی افتتاح شد.

 

به گزارش آستان‌نیوز، امیر سلمانی رحیمی مسئول همکاری‌های علمی پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به این خبر اظهار کرد: در آستانه ایام دهه کرامت و در چارچوب برنامه‌های اجرایی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، صبح امروز گام نخست فعال کردن پایگاه اینترنتی کتاب‌خوان رضوی برداشته شده است.

وی ابراز کرد: نشر الکترونیک مدت‌هاست که جای خود را در کنار نشر کاغذی باز کرده است و در همین راستا از مراکز علمی-پژوهشی  همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی انتظار می‌رفت کتابخانه‌ای الکترونیکی از آثار منتشر شده خود داشته باشد.

رحیمی تصریح کرد: این کتابخانه الکترونیکی در گام نخست تعدادی از آثار کودک و نوجوان و زبان‌های خارجی را در حوزه فرهنگ و سیره رضوی در پایگاه اینترنتی بنیاد بارگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بهر‌ه‌مندی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از فضای مجازی برای گسترش علوم و معارف اسلامی به ویژه زندگانی حضرت رضا(ع) و معارف رضوی یکی از اهداف رونمایی از این پایگاه اینترنتی است، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با تقویت محتوای پایگاه اینترنتی کتاب خوان رضوی تعداد مراجعان افزایش یافته و پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشیم.

این پژوهشگر در ادامه افزود: برخی از آثار معرفی شده در این پایگاه اینترنتی در هیچ کتابخانه‎ای موجود نیست و از این رو با راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی زمینه‌ای فراهم شده است، علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی از نسخ الکترونیکی آثاری که به صورت کاغذی منتشر نشده و یا در دست چاپ است بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مخاطبان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی پژوهشگران و علاقمندان به اسلام در سراسر دنیا هستند، گفت: گسترش فرهنگ و سیره رضوی و نشر فعالیت‌های پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی به خارج کشور یکی از رویکردهای راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی است.

مسئول همکاری‌های علمی پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی یاد آور شد: نزدیک به یک چهارم آثار منتشر شده این مرکز به زبان‌های خارجی بویژه زبان عربی است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مخاطبان و علاقمندان به معارف رضوی برای دسترسی به پایگاه اینترنتی کتاب خوان رضوی می‌توانند به آدرس www.islamic-rf.ir مراجعه فرمایند.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید