گل‌گشت در گلستان سوره‌هاي قرآن
۱۳۹۹-۰۴-۰۳

پدید آورنده: مسعود رحيمي

مشخصات نشر: تهران: پارسيا، ۱۳۹۷. 

مشخصات ظاهری: 134 ص.: جدول

شماره دیویی: گ424 ر 297/15

معرفی کتاب:

      قرآن، اعجازي است كه پيوستگي آن از زمان نزول تا به امروز همچنان جريان دارد. در اين كتاب به ترتيب سوره‌هاي قرآن به اختصار به تفسير موضوعي سوره‌ها و ارائه اطلاعات كلي درباره آن سوره‌ها پرداخته شده است. «علت نام‌گذاری»، «مكي يا مدني بودن»، «تعداد آيات»، «جايگاه سوره در تقسيمات اجزاي قرآني»، «محتواي موضوعي» و فضايل مطرح در سوره و... از مباحث كتاب است.

برای مثال در مورد سوره یس درص.46 کتاب چنین آمده است:

     یس (یاسین) بقولی بمعنای «ای سید رسولان و ای کاملترین انسان» آمده و به روایتی از حروف مقطعه قرآنی است.

   علت انتخاب نام این سوره اولین آیه آن به همین نام است و خوب است که بدانیم نام این سوره فقط یکبار در کل قرآن آمده است.

   این سوره از جمله سوره های مکی بوده و مشتمل بر 83 آیه می باشد و در ترتیب فهرست سوره های قرآن سی و ششمین آنهاست و جایگاه آن در تقسیمات اجزاء قرآنی در اواخر جزء بیست و دوم و اوایل جزء بیست و سوم می باشد و همچنین این سوره فاقد آیه سجده واجب و یا مندوبه است. یس را قلب قرآن خوانده اند و در ثواب قرائت و فضیلت آن در روایات شیعه و اهل سنت بسیار وارد شده و از آن جمله در ثواب الاعمال و مجمع البیان بروایات از امام جعفر صادق (ع) مذکور است که یاسین قلب قرآن است و کسی که آنرا پیش از خواب و یا در روزش قبل از غروب بخواند در آنروز از محفوظان و رزق داده شدگان باشد تا شبانگاه و نیز در هنگام شب خواندنش پیش از خواب خدای تبارک و تعالی هزار ملک را موکل می کند تا از او محافظت کنند از شر شیطان و هر آفتی و همچنین اگر در همان حال اگر در روز بمیرد داخل بهشت شود انشاء ا... .

   همچنین در اصول کافی به نقل از حضرت امیرالمومنین علی (ع) منقول است که خواندن سوره یاسین موجب پیدا شدن چیزهای گمشده می گردد. (برگرفته ازپشت جلد کتاب)

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از مطالعه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید