«گفتمان رضوی»؛ سایت پاسخگو به سؤالات دینی در خصوص شرایط شیوع کرونا
۱۳۹۹-۰۴-۰۳

با شیوع ویروس کرونا شبهات و سؤالاتی اعتقادی و دینی در فضای مجازی مطرح شد و ...

برای پاسخ دادن به این شبهات مسئولیتی بر دوش نهادهایی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی  نهاده شد؛ از همین رو این بنیاد در راستای پاسخگویی به سؤالات و شبهات فقهی، اقدام به راه‌اندازی «سایت گفتمان رضوی» کرد.

پاسخگویی به 80  سؤال اعتقادی در خصوص مسائل روز
سایت «گفتمان رضوی» در 5 بخش چندرسانه‌ای، تصاویر مفید، مقاله علمی، اخبار و تازه‌ترین پرسش‌ها طراحی‌شده است و پاسخگویی به سؤالات در حوزه اعتقادی، اجتماعی- فرهنگی، احکام شرعی، آموزه‌های دینی و تاریخی و سیره به دو صورت اجمالی و تفصیلی در آن مطرح‌شده است که کارشناسان و پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بنا به تخصصشان تاکنون به 80 سؤال و شبهه در خصوص کرونا پاسخ داده‌اند.

محتوای چندرسانه‌ای درباره شبهات کرونا و موضوعات مرتبط
این سایت علاوه بر پاسخگویی به سؤالات و شبهات کرونایی اقدام به تولید محتوای چندرسانه‌ای درباره شبهات کرونا و موضوعات مرتبط کرده است.«روایت مردم»، «بین سطور» و «استمرار الهی در بحران‌ها »،« گفت‌وگو»، «نماهنگ»،« مرور سریع» و.. ازجمله عناوین محتوای تولیدی چندرسانه‌ای است که در قالب ویدئو و پی‌دی‌اف به مخاطبان عرضه‌شده است.
 شواهد قرآنی تبرک، تقدس و توسل و تعریف هرکدام از آن‌ها و همچنین تفاوت‌های معنایی این سه واژه ازجمله موضوعاتی است که در قالب پی‌دی‌اف در بخش محتوای چندرسانه‌ای ارائه‌شده است.

عکس نگاره‌هایی با موضوعات مرتبط با کرونا
در این سایت بخشی با عنوان «عکس نگاره‌ها» برگزاری شده است که به  انعکاس تصاویری از ضدعفونی کردن حرم مطهر رضوی توسط خدام، توزیع غذای مهمانسرای حضرت در بیمارستان‌های مشهد، دیدار جمعی از مدیران آستان قدس رضوی با علمای حوزه علمیه خراسان، تولید مواد ضدعفونی‌کننده توسط داروسازی ثامن، بسته‌بندی ماسک بهداشتی، پایش مسافران ورودی به شهرستان لار توسط خادمیاران رضوی، رزمایش مهربانانه خادمین امام رئوف (ع) و... پرداخته‌شده است.

مقالات علمی
ارائه مقالات علمی با موضوع کرونا بخش دیگری از این سایت را تشکیل می‌دهد که توسط برخی از صاحب‌نظران و محققان ارائه و در این سایت بارگذاری شده است. «تأثیر کرونا بر سطح دین‌داری جامعه ایران»،«پیامدهای فرهنگی کرونا»،«تبیین باورهای اعتقادی در موضوع کرونا»، «رابطه بین قداست و نظافت در حرم اهل‌بیت(ع)»، «بیماری واگیردار در احادیث»، «کرونا؛ ابتلا الهی یا اکتساب بشری»،«محدوده شرعی حرم در آینه فقه امامیه»، «ویروس‌زدایی اماکن مطهر و مقدس؛ آری یا خیر؟» و.. عناوین برخی از مقالات ارائه‌شده با موضوع کروناست.

 
آدرس سایت «گفتمان رضوی»
مخاطبان در صورت هرگونه سؤال می‌توانند به سایت «گفتمان رضوی» به آدرس http://gofteman.islamic-rf.ir  مراجعه کرده و پس از ثبت پرسش خود در این سایت، پاسخ خود را دریافت نمایند.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/214216
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید