حجت‌الاسلام هاجری: اهانت به قرآن نشانه تداوم تفکر حمایت از داعش است
۱۳۹۹-۰۷-۰۲
مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، گفت: اهانت به قرآن و پیامبر(ص) در غرب و حمایت مسئولان برخی کشورهای اروپایی، نشانه تداوم تفکر حمایت از داعش است، زیرا در منطق و عقلانیت و گفت‌وگو کم‌ آورده‌اند لذا قاعده را بهم می‌زنند تا صدای اسلام عقلانی را خاموش کنند.
حجت‌الاسلام هاجری: اهانت به قرآن نشانه تداوم تفکر حمایت از داعش است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، ضمن محکومیت حادثه اخیر در اهانت به قرآن در پاسخ به این سؤال که آیا ضعف نهادهای علمی مانند حوزه در تبیین بین‌المللی و به روز متون دینی یکی از عوامل بروز چنین گستاخی‌هایی نیست؟ گفت: وقتی در جریان مباحثات علمی و گفت‌وگوهای روشمند، کسی بازی را بهم می‌زند و داد و فریاد می‌کند، کاری از پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه حوزه کاملاً آمادگی دارد تا در هر عرصه علمی اعم از فلسفه و کلام و تفسیر و ... به مباحثه و مناظره بپردازد،  افزود: وقتی منطق فرد و گروهی غالب است نیازی به داد و فریاد ندارد و آرامش می‌خواهد تا بتواند منطق خود را اعلام کند ولی کسی بازی را بهم می‌زند که کم آورده است؛ اینکه در دنیای غرب، گروهی به قرآن توهین کنند و آن را بسوزانند جایی برای گفت‌وگو باقی نمی‌ماند.

هاجری تصریح کرد: اینکه در دنیای غرب چنین اهانتی به کتاب مقدس و پیامبر نزدیک به دو میلیارد مسلمان صورت می‌گیرد و بعضاً حمایت مسئولان برخی از این کشورها را به بهانه آزادی بیان به دنبال دارد، بر هم زدن قاعده بازی و گفت‌وگو است؛ اگر غرب در منطق کم نیاورده باشد باید طالب گفت‌وگو باشد و وارد میدان شود.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمیه حوزه علمیه، تصریح کرد: اهانت به قرآن مؤید حقانیت اسلام ناب محمدی است. اینکه جریانی در دنیا تلاش می‌کند چهره خشنی از اسلام را نشان دهد تداوم همان کاری است که داعش انجام داد؛ غربی‌ها وقتی دیدند که اسلام در کشورهایشان به شدت رو به رشد است و محبوبیت پیدا کرده، دچار هراس شدند و تصمیم گرفتند تا با ایجاد داعش این رویه را از بین ببرند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه بیان کرد: غرب می‌بیند تفکر اسلام ناب با عقلانیت و منطق در هر محفل علمی حاضر است و حرف برای گفتن دارد، لذا تلاش کردند تا چهره خشن و غیرمنطقی از اسلام و مسلمین ارائه دهند، از این رو کسانی را به نام مسلمان که ظاهراً نماز می‌خوانند و الله اکبر هم می‌گویند، اجیر کردند تا در کشورهایی ماند سوریه و عراق به نام خدا و پیامبر(ص) سر ببرند و جنایت کنند و آن را به جهان هم نشان دهند تا جلوی پیشرفت اسلام گرفته شود.

هاجری تصریح کرد:  البته این اولین باری نیست که غرب وقتی کم می‌آورد، بازی را بهم می‌زند و خون می‌ریزد و به قرآن و پیامبر اهانت می‌کند؛ در دوره پیامبر(ص) هم وقتی منطق آنان در برابر ایشان بی نتیجه ماند عده‌ای از آنان به ظاهر مسلمان شدند، نماز می‌خواندند و مسجد می‌رفتند ولی در لباس دین ایجاد تنفر می‌کردند؛ مسجدِ ضرار ساختند و این حربه دشمنان پیامبر(ص) بود تا چنین غده‌های سرطانی در بین مسلمین ایجاد شود و کارهای ایذایی بکنند و امروز هم شاهد این موضوع هستیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از یک طرف باعث خوشحالی است که دشمن آنقدر از نفس افتاده که باید طرفداران و ایادی خود را تقویت کند، افزود: رقیب وقتی در منطق کم می‌آورد دست به چنین اقداماتی می‌زند

منبع:
https://iqna.ir/fa/news
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید