روایت 40 قصه از زندگی امام رضا(ع) در کتاب «ستاره من»
۱۳۹۹-۰۷-۲۶
کتاب «ستاره من» با بهره‌گیری از منابع معتبر شیعه، سیر تاریخی زندگی امام رضا(ع) از زمان تولد تا ماجرای رسیدن ایشان از مدینه به مرو و زمان شهادت را با نثری ساده و روان برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند.
روایت 40 قصه از زندگی امام رضا(ع) در کتاب «ستاره من»

کتاب «ستاره من» روایتگر 40 قصه از زندگی امام رضا(ع) است که از سوی به‌نشر ویژه کودکان و نوجوان منتشر شده است.

 این اثر به قلم ناصر نادری، نویسنده فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان و برگزیده جشنواره‌های رشد و کتاب سال رضوی، به رشته تحریر در آمده است.
کتاب «ستاره من» با بهره‌گیری از منابع معتبر شیعه در 120 صفحه‌، سیر تاریخی زندگی امام رضا(ع) از زمان تولد تا ماجرای رسیدن ایشان از مدینه به مرو و زمان شهادت را با نثری ساده و روان برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند.
همه داستان‌های این اثر سرشار از درس‌ها‌، پندهای عرفانی و عبرت‌آموز مانند قطره‌های باران، از آسمان معنویت و معرفت امام رضا(ع) باریده است تا برکه‌ای تشکیل دهد که مخاطب بتواند از زیبایی‌، معنویت و معرفت آن برای زندگی خود الگوبرداری کند.
نویسنده در این کتاب سعی دارد با بیان ویژگی‌های اخلاقی حضرت رضا(ع) به‌ویژه در مناسبات فردی و اجتماعی‌، کودکان را با گوشه‌ای از رفتار، کردار و سخنان این وجود آسمانی آشنا کند.
کتاب «ستاره من» تاکنون در سه نوبت با تصویرگری اسماعیل چشرخ از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در قطع رقعی و شمارگان 10 هزار نسخه منتشر شده است.
در برشی از کتاب می‌خوانیم: خورشید در آسمان می‌درخشید و صورت نورانی امام در روی زمین. جمعیت گرداگرد شتر امام جمع شده بودند و از شادی می‌خندیدند. عده‌ای دست‌افشانی می‌کردند و عده‌ای از شوق، اشک می‌ریختند. آن‌ها با کاروان وارد شهر شدند. چند نفر از بزرگان‌ از صمیم دل گفتند: آقا، به خانه ما بیایید! امام نگاه تشکرآمیزی کرد و با دیدن پیرزنی که در گوشه‌ای ایستاده بود و با مهربانی به او می‌نگریست، جلو رفت و گفت: من میهمان این مادر خواهم بود. چشم‌های کم‌سوی پیرزن زیر ابروهای پرپشت و سفیدش پنهان شده بود. از تعجب دهانش باز ماند. گویی نمی‌توانست نگاهش را از صورت آسمانی امام بردارد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/228097
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید