حکایت شاعری جوان که موقف سرزمین امام هشتم می‌شود
۱۳۹۹-۰۷-۲۶
این اثر حکایت زندگی دعبل خزاعی است،برگزیده سه دوره کتاب سال رضوی، کتاب سال شهید غنی‌‌پور و جشنواره کتاب سال خراسان، نوشته شده است.
حکایت شاعری جوان که موقف سرزمین امام هشتم می‌شود

کتاب «موقف» از انتشارات به‌نشر حکایت زندگی دعبل خزاعی است، جوانی شاعر که در زمان امام رضا(ع) زندگی می‌کرد.

این اثر به قلم سعید تشکری، از نویسندگان نام‌آشنای حوزه ادبیات دینی، برگزیده سه دوره کتاب سال رضوی، کتاب سال شهید غنی‌‌پور و جشنواره کتاب سال خراسان، نوشته شده است.
«موقف» در حوزه ادبیات دینی روایتگر ماجرای دعبل است، شاعر شیعی مرید اهل‌بیت(ع) در زمان امام هشتم(ع)، حکایت جوانی شاعرپیشه و عاشق که به خواست معشوق، می‌رود شاعری شود با کلامی برنده و محکم و شعرهایی بسراید تا به دعبل خزاعی مبدل شود. او سرانجام با آنچه از جان کلامش برمی‌آید، با وجود بعد مسافت، موقف سرزمین امام هشتم(ع) می‌شود و در وصف پیامبر(ص) و فرزندانشان آن‌چنان شعر می‌گوید که چون شمشیربه‌دستان به خدمتشان درمی‌آید.
این اثر نخستین‌بار در سال 1398 در ۱۴۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه منتشر، و در همین سال به عنوان اثر برگزیده جشنواره کتاب سال خراسان رضوی انتخاب شد.
این کتاب هم‌زمان با دهه پایانی صفر با 35 درصد تخفیف به قیمت 130 هزار ریال در فروشگاه‌های به‌نشر در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
در برشی از کتاب می‌خوانیم: ستاره‌های دستش حالا معنا یافته بود. نور با خود می‌برد دعبل. نه از دیدار مأمون و خواندن «تائیه»‌اش می‌ترسید و نه هراس از فرداها داشت. توشه برداشته بود برای خودش و حالا عازم سفری بود که مولا توصیه کرده بودند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/228101
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید