معرفی کتاب «بانوی بزرگ؛ قرائتی از زندگانی حضرت زینب(س)»
۱۳۹۹-۱۰-۰۱

همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) معرفی می‌شود؛

روایتی از زندگانی حضرت زینب(س) در کتاب «بانوی بزرگ»

روایتی از زندگانی حضرت زینب(س) در کتاب «بانوی بزرگ»

تاریخ نام و یاد زنانی را برای ما جاودانه ساخته که از بلندای عظمت بالا رفتند و به قله آن رسیدند، همان‌گونه که در دوران معاصر نیز از نمونه‌های زنان بزرگ، تهی نیست. حضرت زینب(س) سرآمد و پیشاهنگ زنان بزرگ تاریخ انسان است و ایشان را باید سرقافله و جلودار زنان با عظمت تاریخ بشر به شمار آورد.

 بررسی شخصیت این بانوی بزرگوار، الگویی اصیل و ناب از بانوئی است که پژواک بانگ او در میدان جنگ نرم و عرصه تبدیل بحران به فرصت در گوش تاریخ مانده است. زینب(س)؛ نمادی دیگر از زن مسئولیت‌پذیر و اثرگذار مسلمان است که در بزنگاه‌های دشوار زندگی کنار مردان ایستاد و رسالت آنان را بر دوش کشید و پیامشان را به گوش جهان رساند.
کتاب «بانوی بزرگ؛ قرائتی از زندگانی حضرت زینب(س)»، از جمله آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) معرفی شد.
این اثر در 9 بخش به موضوعاتی همچون شریف‌ترین خانواده، تولد نور، رنج سیاسی، در خانه همسر، در کنار پدر، شیر زن کربلا، اعلان قیام، اخلاق عظیم و حرم و بارگاههای منسوب به زینب(س) می‌پردازد.
در بخشی از این کتاب با عنوان «پرورش بی مانند» می‌خوانیم: بدون تردید، خاندان نبوت از ولادت بانو زینب(س) شادمان و مسرور شد، زیرا آن بانو نخستین دختری بود که در خانه علی و فاطمه(س) به دنیا آمد. در روزگار جاهلیت در میان عرب این اندیشه رواج داشت که تولد دختر بدشگون است و نا امیدی می‌آفریند. آنان دختر را مولودی بی شان و ارزش می‌دانستند اما بر خلاف اندیشه و روش رایج عرب، آیین اسلام فرهنگ رفتاری نوینی را در جامعه اسلامی حاکم کرد که این نگاه تحقیرآمیز به دختران را محکوم می‌کرد.
نویسنده این کتاب ارزشمند «حسن‌موسی صفار» است و «محمد تقدمی‌صابری» کار ترجمه آن را از عربی به فارسی بر عهده داشته است.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/234319
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید