پویش «حدیث شریف کسا» در شب شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود
۱۳۹۹-۱۰-۲۵
به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، پویش «حدیث شریف کسا» در شب شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.
پویش «حدیث شریف کسا» در شب شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به امید شفاعت و دعای مادرانه ایشان برای رهایی جهان از بیماری کرونا، پویش حدیث شریف کسا برگزار می‌شود.
این طرح با عنوان «نجوای دل مردم ایران» شنبه ۲۷ دی ماه از ساعت 20 به منظور عرض تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها به ساحت نورانی امام رضا(ع) در جوار بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی کلید می خورد.

حدیث کساء ، حدیثی قدسی و در فضیلت پیامبر (ص)، امیرالمومنین امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و امامان حسن (ع) و حسین (ع) است که یک دوره ناب از معرفت اهل بیت (ع) و امامان را طی فراز‌هایی کوتاه مرور می‌کند و سبک زندگی مناسب شیعه را پیش روی اش ترسیم می‌کند.

واقعه حدیث کِساء در خانه ام سلمه، روی داد. پیامبر اکرم (ص) هنگام نزول آیه تطهیر، خود و خاندان خویش را با پارچه‌ای پشمین (کِساء) پوشانید. امامان شیعه به این حدیث برای اثبات فضیلت و برتری خود برای به دست گرفتن خلافت استناد کرده‌اند. متن حدیثی که در مفاتیح الجنان به نام حدیث کساء آمده، در بخش‌هایی، متفاوت با حدیثی است که در منابع کهن شیعی و سنی نقل شده است.

یکی از مراجع بزرگوار تقلیدنقل می‌کنند: آیت الله قاضی استاد عرفان و اخلاق علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان، به حدیث شریف کساء بسیار اعتقاد داشت و اگر کسی به ایشان مراجعه می‌کرد و از مشکلات خود برای ایشان می‌گفت، در جواب به خواندن حدیث کساء، سفارش می‌کردند.

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره نیز مانند دیگر عالمان بزرگ شیعه توجه ویژه‌ای به این حدیث داشت. شاید چشم‌گیرترین امری که در این‌باره از ایشان مشهود بود، قرائت دائمی حدیث شریف کسا بود. ایشان شب‌ها این حدیث را قرائت می‌کرد و حتی در سالیانی دورتر، افراد خانواده را گرد هم می‌آورد و به همراه ایشان حدیث کسا می‌خواند.
گاهی هم در لابه‌لای کلامش به فراز‌های آن روایت اشاره می‌کرد و گاهی هم صراحتاً درباره حدیث کسا سخن می‌گفت. باور ایشان این بود که امام عصرعجلالله تعالی فرجه الشریف به مجالس حدیث کسا توجه ویژ‌های دارند.

منبع:
https://news.razavi.ir/fa
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید