به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) انجام شد برگزاری نخستین همايش ملي «اوقات فراغت»
۱۳۹۹-۱۱-۳۰
دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، نخستین همايش ملي «اوقات فراغت» با شعار (تفريحات سالم – شهر سالم) را در قالب فضای مجازی برگزار کرد.
به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) انجام شد برگزاری نخستین همايش ملي «اوقات فراغت»

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در این همايش که دیروز در فضای مجازی برگزار شد، عنوان کرد: ورزش از جایگاه بسیار مهمی در کشور برخوردار است و در حقیقت بستر ساز تمام فعالیتهایی است که در کشور صورت می‌گیرد، از همین رو باید به تولید محتوا برای ورزش و اوقات فراغت بیشتر توجه شود.
وی با بیان اینکه کار، بخشی از مسیر تعالی‌بخشی انسان است، گفت: وقتی به کار به عنوان ابزاری برای تولید درآمد نگاه می‌کنیم، هر کاری که درآمد بیشتری داشته باشد، ارزشمندتر است و این نگاه‌ها موضوعات را با هم متفاوت می‌کند.
پژمان فر ادامه داد: موضوع اوقات فراغت از مباحث بنیادی است که ما با آن مواجه هستیم و باید به عنوان بخشی از مسیری که انسان باید در زندگی طی کند به آن توجه شود؛ در زندگی انسان هیچ مرحله و ساحتی مازاد و بیهوده نیست و از زمانی که در اختیار داریم باید به درستی و به نحو احسن استفاده کنیم.
وی افزود: در همین راستا باید اوقات فراغت را بر اساس مفهوم جدی تری دنبال کنیم و بخشی از مسیر زندگی بدانیم که باید آن را طی کنیم. ساحات مختلفی از جمله عقاید، تربیت اخلاقی، تربیت اعتقادی، اجتماعی، خانوادگی، مدنی و... در وجود انسان است که باید در برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت به این ساحت‌ها ورود پیدا کنیم و در مسیر تعالی قرار دهیم.

ورزش؛ موثرترین راه برای حفظ ارتقا سلامت جسمی و روحی
دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در ادامه این همایش به موضوع «ورزش و اوقات فراغت» اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع اوقات فراغت و این که مردم چگونه اوقات فراغتشان را مدیریت کنند مطالعات بسیاری صورت گرفته است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: طبق پیمایشی که صورت گرفته است، جوانان مدت زمان بیشتری را صرف ورزش می‌کنند و مردان نیز نسبت به زنان بیشتر به ورزش اهمیت می‌دهند.
احمدی در ادامه به موضوع سلامت اوقات فراغت و ضرورت برنامه‌ریزی برای آن اشاره کرد و گفت: اگر برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشیم می‌تواند سلامت افراد را دچار مخاطره کند؛ وقتی به موضوع ورزش و جایگاه اوقات فراغت توجه می‌کنیم و سرمایه‌گذاری بیشتری در این خصوص انجام می‌شود، از جنبه‌های مختلف به مردم کمک کرده‌ایم.
وی، ورزش را کم هزینه‌ترین و موثریترین راه برای حفظ ارتقا سلامت جسمی و روحی دانست و گفت: اگر ورزش را در سبک زندگی خود بگنجانیم از اثرات آن بهره‌مند خواهیم شد؛ یکی از عوامل مهم افزایش بیماریها کم تحرکی است 56 درصد مردم ایران کم تحرک هستند و ما هر چه بیشتر به ورزش تاکید کنیم گامی در جهت سلامت جسمی مردم برداشته ایم.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: ورزش میتواند در رشد ابعاد گوناگون شخصیت افراد به لحاظ جسمی، روانی، اجتماعی، عاطفی و روانی تاثیر گذار بوده و ظرفیت‌هایی که در برنامه های ورزشی وجود دارد می‌تواند به عنوان یک ابزار کمک کننده تربیتی باشد.

حرکت به سمت اوقات فراغت فعال
افشین مولایی، رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی نیز در ادامه این همایش به تبیین موضوع «نرمالهای جدید اوقات فراغت با تمرکز بر ورزش همگانی در عصر کرونا» پرداخت و عنوان کرد: اقدامات ما باید با تشدید کرونا و کم تحرکی بیشتر شود و برنامه‌هایی برای کاهش کم تحرکی ارائه دهیم.
وی بحث اوقات فراغت را بسیار جدی ذکر کرد و گفت: در اوقات فراغت باید به سمت اوقات فراغت فعال برویم و در این خصوص مطالعه بیشتری داشته باشیم؛ توصیه ما این است که در شرایط حاکم بر جامعه ناشی از کرونا و افزایش کم تحرکی بین مردم، به سمت اوقات فراغت فعال توام با حرکت و ورزش برویم.
مولایی به ورزش همگانی اشاره و تصریح کرد: فردگرایی، ایمنی بدن، محیط امن و... کلیدهایی هستند که در آینده به عنوان چالش با آن مواجه هستیم از همین رو لازم است به این کلید واه‌ژها توجه داشته باشیم.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید