رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) درهمايش ملي مجازي اوقات فراغت: مديريت صحيح اوقات فراغت يكي از اولويت هاي سبك زندگي ديني است
۱۳۹۹-۱۲-۰۲
رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) گفت: در الویت های سبک زندگی دینی، مدیریت صحیح اوقات فراغت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) درهمايش ملي مجازي اوقات فراغت: مديريت صحيح اوقات فراغت يكي از اولويت هاي سبك زندگي ديني است

دكتر مرتضي رجوعي در همايش ملي اوقات فراغت كه به همت دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) به صورت مجازي برگزار شد، يكي از بخش های متناسب با فرهنگ و حیات اجتماعی انسان را اوقات فراغت معرفي كرد و افزود: در اولویت های سبک زندگی دینی، مدیریت صحیح اوقات فراغت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از آنجا که سبک زندگی به نحوه گذراندن اوقات فراغت مرتبط می باشد، این ضرورت احساس می شود تا دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بر اساس مأموریت های خود با استفاده از ظرفیت های خوبی که در اختیار دارد در این حوزه ورودی علمی و جدی داشته تا برنامه ریزی متناسبی برای گذران اوقات فراغت افراد منطبق با سبک دینی اسلامی- ایرانی و ورزش تربیتی تعریف شود.
وي عنوان كرد: اوقات فراغت فرصتي است كه انسان را از الزامات و وظايف شغلي و اجتماعي آزاد مي كند و اين فرصت را در اختيار او قرار مي دهند تا به صورت آزادانه و با رضايت دروني عهده دار گذراندن عمر خود باشد.
به گفته اين استاد دانشگاه اگر بتوانيم برنامه هاي اوقات فراغت را با جهت گيري هاي سالم انتخاب كنيم،خواهيم توانست نابسماني هاي روحي و جسمي و حتي اجتماعي را درمان نماييم كه خود مقدمه و زمينه ساز خلاقيت اجتماعي را فراهم مي آورد.
انسان سالم؛ محور توسعه پايدار
وي با اشاره به شعار «انسان سالم محور توسعه پايدار است»، تصريح كرد: اوقات فراغت و نحوه گذران آن سلامت جسمي و روحي فرد را به دنبال خواهد داشت از اين رو غني سازي اوقات فراغت در پرتو تعاليم ديني و آموزه هاي اسلامي منجر به رشد و تعالي روحي و جسمي انسان خواهد شد.
وي افزود: يكي از ابعاد گذراندن اوقات فراغت مي تواند ورزش باشد و اعتقاد داريم در سبك زندگي ديني، ورزش تربيتي و پرورشي نقش موثري را در اين حوزه ايفا مي كند و مانع شكل گيري بسياري از آسيب هاي اجتماعي شود و رشد و تعالي افراد را در پي داشته باشد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: سه ويژگي اساسي در اوقات فراغت بايد وجود داشته باشد كه جنبه هاي معنوي و جسمي او را در برگيرد؛ از اين رو اوقات فراغت بايد شادي آفرين و سرگرم كننده باشد، سلامت فردي و اجتماعي را به همراه داشته باشد و منجر به تقويت ارزش هاي اخلاقي و اجتماعي شود.
شایان ذکر است، دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) اولين همايش ملي مجازي اوقات فراغت را با شعار (تفريحات سالم شهر سالم) طي دو روز به صورت وبيناري برگزار مي كند و در قالب آن چهار نشست علمي و يك كرسي نقد و نظريه پردازي با حضور كارشناسان و صاحب نظران حوزه اوقات فراغت و علوم ورزشي برگزار و آخرين دستاوردهاي اين حوزه راتحليل و بررسي مي کند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید