پیشنهاد مطالعاتی "به نشر" به مناسبت ولادت سومین امام شیعیان(ع)
۱۳۹۹-۱۲-۲۸
جستجوی سیره امام حسین(ع) از دل کتاب ها
پیشنهاد مطالعاتی "به نشر" به مناسبت ولادت سومین امام شیعیان(ع)


پیشنهاد مطالعاتی "به نشر" به مناسبت ولادت سومین امام شیعیان(ع)، جستجوی سیره امام حسین(ع) از دل کتاب ها

همزمان با فرارسیدن میلاد خجسته حضرت امام حسین(ع)، به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، بسته مطالعاتی شامل10 عنوان کتاب را در دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال برای آشنایی با سبک و سیره امام حسین(ع) معرفی و پیشنهاد می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، اولین عنوان کتاب این بسته مطالعاتی، کتاب «امام حسین(ع)» جلد پنجم از مجموعه «قصه‌های زندگانی چهارده معصوم(ع)» است که به قلم جواد نعیمی نگاشته شده است. در این اثر 10 قصه از زندگی امام حسین(ع) با عنوان های ریحانه شکفتن، پرتوی از آفتاب، باران مهر، گل در آیینه ، دست های سبز، نبرد با تاریکی، زیباترین پیام، خورشید خونین، موج ماندگار برای مخاطبان براساس منابع معتبر روایت می‌شود.

 

گل سرخ آزادی عنوان کتابی از مسلم ناصری نویسنده کودک و نوجوان است که او در این اثر در قالب داستان های کوتاه از جمله مهمان کوچک دوست داشتنی، هدیه ای از خزانه دار بهشت، گل سرخ آزادی، تکه نان شادی بخش، دلاور جوان، گل سرخ آزادی، پسر چشم کبود، سپاه تشنه و آخرین یاور هشت قصه از زندگی امام حسین(ع) را برای نوجوان روایت می کند. این اثر با طراحی جلد اسماعیل چشرخ در سال 1397 منتشر شده است.

 

مهمان کوچک هم پنجمین جلد از مجموع «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» اثری دیگری از مسلم ناصری است که نویسنده در آن، قصه‌هایی از زندگی امام حسین(ع) را برای مخاطبان کودک و نوجوان روایت می‌کند.

 

مجموعه کتاب «چهارده اختر تابناک» به قلم احمد احمدی بیرجندی نیز در این بسته کتاب‌شناسی جای گرفته که به بررسی مهم‌ترین مقاطع از زندگی ائمه(ع) می‌پردازد. نثر روان، استفاده ازمنابع معتبر و استنادات تاریخی صحیح، تحلیل‌های عالمانه و به‌کارگیری چاشنی شعر در میان مطالب، از ویژگی‌های این اثر است.

 

سبوی کربلا نوشته حسین ترکمانیان هم کتاب مؤثری برای آشنایی با سیره امام حسین(ع) است که این اثر به نوعی تجلی عاشورا در شعر معاصر پس از انقلاب به شمار می‌رود و حاصل تلاش و کنکاشی در شعر عاشورایی پس از انقلاب است که مؤلف بر آن بوده تا جلوه‌هایی از قیام امام حسین(ع) و تأثیر آن را بر شعر معاصر پس از انقلاب نشان دهد اگر ماندگارترین حماسه تاریخ شیعه در نیمروز دشت کربلا آفریده شد و روح دیانت را زنده کرد، شعر عاشورایی آن را تداوم بخشید در این اثر در شعر شعوری عاشور ا ، شاعران حقیقت عاشورا را درک کرده اند .

 

کتاب «امام حسین(ع) شهیدِ فرهنگِ پیشروِ انسانیت» یکی دیگر از آثار حسینی به نشر است که توسط علامه محمدتقی جعفری نوشته شده و او در این کتاب کوشیده است با تکیه بر برهان‌های بدیهی و واضح اثبات کند که اهل بیت(ع) هرگز نباید دستاویز کوتاه فکری قرار گرفته و از جایگاه سازنده خود به مرتبه پایین کشیده شوند.

 

حکمت‌ های حسینی ششمین کتاب از سلسه کتاب‌ های «راه زندگی» است که جواد محدثی، نویسنده این مجموعه، به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسین(ع) پرداخته است. تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی، با ترجمه ‌ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لابه لای مطالب، از ویژگی‌ های این اثر به شمار می ‌رود. جواد محدثی در کتاب دیگرش با عنوان «سیره حسینی» که دربردارنده چهل حدیث است، نگاهی گذرا به سیره و سنت امام حسین(ع) دارد که از زبان روایات ائمه اطهار(ع) بیان شده است. بررسی موضوعات گوناگون اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و...، ترجمه روان، توضیح مختصر هر حدیث، ذکر اشعار و نقل داستان ‌های تاریخی را می‌ توان از شاخصه ‌های این اثر دانست.

 

مجموعه «این حسین کیست؟» و «مصباح‌الهدی» نیز دیگر کتاب های شعر این بسته مطالعاتی است که توسط محمدجواد غفورزاده(شفق) سروده شده و حاوی مجموعه‌ای از پیام‌های روشنی‌بخش امام حسین(ع) است که هر قلبی را شیفته خود ساخته است.

 

علاقه ‌مندان به تهیه این کتاب ها و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می ‌توانند به نشانی اینترنتی behnashr.com یا فروشگاه ‌های کتاب و محصولات فرهنگی به نشر در مشهد و نمایندگی ‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید