پایگاه جامع الاحادیث
۱۴۰۱-۱۲-۱۳

 پایگاه جامع‌الاحادیث با در اختیار قرار دادن مجموعه کامل احادیث شیعه، پرونده جامعی از پژوهش‌ها درباره هر حدیث و برقراری روابط معنایی میان احادیث این امکان را برای پژوهشگران فراهم می‌سازد.  این پایگاه نیز از مجموعه پایگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که وظیفه عرضه منابع حدیثی شیعه را بر عهده دارد. شبکه جهانی نور وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از سال ۱۳۹۰ اقدام به عرضه منابع حدیثی بر روی پایگاه حوزه و امام علی(ع) کرد.

استقبال کاربران از یک سو و قابلیت های روزافزون مورد نیاز متخصصان مراجعه‌کننده از سوی دیگر، این شبکه را بر آن داشت تا با راه‌اندازی «پایگاه تخصصی جامع الاحادیث» پاسخگوی این نیاز باشد. آنچه در این پایگاه عرضه شده است حاصل تلاش مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از مهرماه سال ۱۳۹۰ تاکنون است.

پایگاه جامع‌الاحادیث شامل چهار بخش با عناوین ترجمه ها، شرح ها، احادیث مرتبط و حدیث در کتب و مجلات می باشد.

ترجمه ها:در این پایگاه ترجمه های متعدد هر حدیث از آثار مختلف گردآوری شده و در ذیل حدیث نمایش داده میشود. کاربران نیز میتوانند ترجمه های خود را به پایگاه بیافزایند.

شرح ها: نظر به اهمیت دسترسی به شروح حدیثی، این موارد از کتابهای مختلف شرح حدیث استخراج شده و در کنار حدیث به نمایش درآمده است.

احادیث مرتبط: بررسی نسخه های مختلف حدیث و خانواده آن از دغدغه های حدیث پژوهان است. در این پایگاه امکان مشاهده نسخه ها و احادیث مرتبط معنایی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی فراهم آمده است.

حدیث در کتب و مجلات: ارائه فهرستی از کاربردهای هر حدیث در بزرگترین بانک کتابها و مجلات علوم اسلامی و انسانی، امکان دستیابی به برداشتهای مختلف دانشمندان و اظهار نطرهای ایشان در خصوص هر حدیث را فراهم نموده است.

علاقه‌مندان برای بهره‌گیری از امکانات  پایگاه پایگاه جامع الاحادیث به نشانی https://hadith.inoor.ir/fa/home مراجعه کنند. برنامه اندرویدی این پایگاه تخصصی نیز طراحی شده که امکان جستجوی عربی و فارسی (ترجمه) در آن وجود دارد

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://hadith.inoor.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید