نیروی گرانش در قرآن و حدیث
۱۴۰۲-۰۶-۱۶

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث

دانشجو: عبدالله گل پرور

استاد راهنما: بهروز یداله پور

شماره دیویی: ن 525 گ 297/158

چکیده:

بی تردید رشد چشمگیر علوم و دانش بشری در عصر حاضر و توسعه و پیشرفت دستاوردهای بشری صحت حقانیت این کتاب الهی را بیشتر به اثبات می رساند. پایان نامه «نیروی گرانش در قرآن و حدیث»،به بررسی مطالبی در مورد اعجاز قرآن از نظر آیات مربوط به علوم تجربی، در خصوص مطالبی که از نظر علمی قطعیت یافته همانند اشاره به نیروی گرانش یعنی تاثیر کلیه اجسام بزرگ و کوچک در یکدیگر که یکی از اعجاز علمی قرآن می باشد  می پردازد زیرا قبل از نزول آیات مربوطه کسی از آن اطلاع نداشته است. مدتها بلکه قرنها بعد از نزول آیه، این دستاورد علمی توسط نیوتن و دیگران کشف شده است.

به مرور زمان علم بشر بیشتر رشد می نماید و عقل و تفکر او قویتر و عمیق تر می گردد بهتر می تواند اسرار الفاظ، معانی و نظم قرآن را دریابد و بر اعجاب او نسبت به این کتاب گرانقدر آسمانی، افزوده می شود. پایان نامه «نیروی گرانش در قرآن و حدیث» در چهار فصل تنظیم شده است: در فصل اول با عنوان کلیات تحقیق شامل بررسی لغوی و تفسیر اصطلاحی نیروی گرانش و تاریخچه آن و پیشینه تفسیر علمی می پردازد و در فصل دوم مبانی نظری نیروی گرانش و نظم حاکم بر نظام کیهانی و هدفداری آفرینش و شکل گیری جهان مادی و حفظ تعادل و آرامش نظام کیهانی می پردازد. در فصل سوم به نیروی گرانش از منظرقرآن و روایات و علم پرداخته شده است. و در فصل چهارم که به فواید نیروی گرانش و در ادامه به نتیجه گیری و بیان پیشنهادات و ارائه راه کارها و فهرست منابع پرداخته است.

دستاوردهای این نوشتار یکی این است که: قرآن کریم به مباحث دقیق علمی اشارت داشته و می توان به عنوان اعجاز علمی قرآن بدان استدلال نمود و دیگری مولفه ها و آثار نیروی گرانش در قرآن به گونه ای متعدد و متمایز پرداخته شده است.

پایان نامه «نیروی گرانش در قرآن و حدیث» در کتابخانه مرکزی آستان قدس تالار قرآن و حدیث موجود می باشد.

کلید واژه ها: قرآن، تفسیر علمی، معجزه، نیروی گرانش، آسمان، زمین 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید