نقش زن در تعالی فرهنگی جامعه از منظر آیات و روایات
۱۴۰۲-۰۷-۳۰

پایان نامه دکتری در رشته علوم و قرآن و حدیث

استاد راهنما: محسن میرباقری

نگارش: مریم کلانتری

شماره دیویی: ن 637 ک 297/4831

چکیده پایان نامه:

پایان نامه « نقش زن در تعالی فرهنگی جامعه از منظر آیات و روایات»، قرار است از نگاه قرآن کریم و احادیث، نقش« زن » در جایگاه های مهم« مادری »، « همسری» و« خواهری» و مطلق زن در فرهنگ یک جامعه و تعالی آن را بررسی کند و به این پرسش ها پاسخ داده شود:

1.شاخص های اصلی نقش زن در تعالی فرهنگی جامعه از نظر قرآن و حدیث کدامند؟

2.دستاوردهای ایفای نقش صحیح زنان در تعالی فرهنگی چیست؟

در قرآن کریم و احادیث معصومین(ع) به شئون مختلف حقیقی و حقوقی زن پرداخته شده است. و یک زن، با شناختی که از این شئون بدست آورده و ایمانی که به آن پیدا می کند، به نقش مهم خود در عرصه های مختلف پی می برد. یکی از آن عرصه ها، عرصه فرهنگی است که پایان نامه « نقش زن در تعالی فرهنگی جامعه از منظر آیات و روایات»، با روش توصیفی تحلیلی و بر اساس منابع کتابخانه ای تبیین کرده که یک زن، با علم آموزی، فقاهت در دین، باورمندی عمیق و بروز باورها در رفتارها، در ساحت دختری، خواهری، همسری، مادری در تعالی فرهنگی جامعه، نقش می آفریند. بدین شکل که با حفظ و تقویت آرامش و مودت و رحمت در خانواده، با تدبیر امور همسر و تربیت شایسته فرزندان و نیز با حضور متقیانه، موثر و به ضرورت در جامعه، به تعالی فرهنگی خانواده و جامعه کمک می کند که حاصل آن ارتقای سلامت فرهنگ جامعه، تضمین سلامت نسل آینده و نیز حفظ، نشر و انتقال ارزش های فرهنگی است.

پایان نامه« نقش زن در تعالی فرهنگی جامعه از منظر آیات و روایات»، در کتابخانه مرکزی تالار تخصصی علوم قرآن و حدیث موجود می باشد.

کلید واژه ها: نقش زن، تعالی فرهنگی، خانواده، جامعه

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید