آموزه های اخلاقی و عرفانی صحیفه سجادیه: منتخبی از ریاض السالکین
۱۴۰۳-۰۱-۰۷

پدید آور: صادق حسن زاده

مشخصات نشر: مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی، 1400

مشخصات ظاهری:915ص

رده بندی دیویی: م ش/ ص845 ع297/772

معرفی کتاب:

 کتاب ریاض السالکین اثر علامه سید علی خان مدنی (1120-1052ق) شرح صحیفه سجادیه امام زین العابدین علیه السلام

یکی از مهمترین و بهترین شرح های آن به شمار می آید. کتاب« منتخبی از ریاض السالکین» با عبارت « آموزه های اخلاقی و عرفانی صحیفه سجادیه» در هفت جلد و به زبان عربی چاپ و منتشر شده است و بیشتر برای علما و طلاب قابل استفاده بوده است. از این رو مترجمان فرهیخته اثر با گزینش نکته های اخلاقی و عرفانی این مجموعه ارزشمند، آن را به زبان فارسی برگردانده اند تا عموم مردم از مطالب آن بهره مند شوند. کتاب « آموزه های اخلاقی و عرفانی صحیفه سجادیه: منتخبی از ریاض السالکین» از جمله ترجمه های مفید این کتاب است.

در مقدمه کتاب درباب روش سیدعلی خان مدنی چنین می خوانیم: روش مؤلف محترم در شرح و توضیح مطالب به این گونه است که پس از برش قسمت های مختلف هر دعا لغات و مفردات هر قسمت توضیح و نکته های ادبی آن را بیان می کند و سپس در قالب «تنبیه» و« تبصره» برخی از نکات آن قسمت را از جوانب مختلف شرح می دهد. تسلط شگفت انگیز مؤلف در علوم و فنون مختلف در جای جای کتاب به چشم می خورد.

تلخیص و گزینش نکته های اخلاقی و عرفانی کتاب ریاض السالکین در کتاب « آموزه های اخلاقی و عرفانی صحیفه سجادیه: منتخبی از ریاض السالکین»  به دست صادق حسن زاده انجام شده و سپس مهدی حسن زاده آن را به فارسی ترجمه کرده است.

کتاب « آموزه های اخلاقی و عرفانی صحیفه سجادیه: منتخبی از ریاض السالکین»  توسط انتشارات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید