آزمایش الهی: ویژگی های امتحان الهی
۱۴۰۳-۰۱-۱۸

پدیدآور: آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی

مشخصات نشر: تهران: موسسه فرهنگی پژوهشی مصابیح الهدی،1400

مشخصات ظاهری: 104ص

رده بندی دیویی: و 898 ت 297/464

معرفی کتاب:

در مقدمه کتاب « آزمایش الهی: ویژگی های امتحان الهی»،  چنین می خوانیم: بر اساس آنچه در معارف دینی ما آمده، همه مومنین در همه لحظه های زندگی خود در معرض امتحان الهی هستند. اهمیت این مساله در زندگی انسان به قدری زیاد است که موفقیت در این آزمون سعادت انسان را به بار می آورد و رد شدن در آن موجب شقاوت است. باید دانست که هرچه ایمان فرد بالاتر باشد، امتحان او سخت تر است، از این رو امتحان انبیا و اولیا علیهم السلام، از همه مردم سخت تر است.

آزمایش های الهی بر محور تکالیفی است که خداوند برای مردم قرار داده است. از آنجا که تکالیف در دو حوزه فردی و اجتماعی مطرح است، آزمایش های الهی نیز در دو حوزه فردی و اجتماعی مطرح می شود.

در کتاب « آزمایش الهی: ویژگی های امتحان الهی»، ابتدا به بیان فلسفه آزمایش الهی و جایگاه آن در آیات و روایات می پردازد. مفهوم آزمایش، با لغات مختلفی از جمله: بلا، ابتلا، فتنه، تمحیص و افتنان در معارف دینی مطرح شده که هر کدام دلیلی دارد. آزمایش الهی نسبت به همه ی انسان ها اعم از کافر و مومن مطرح است، اما مباحثی که در این مجموعه مطرح می شود، درباره آزمایش الهی نسبت به هر کسی است که ادعای ایمان کند.

این کتاب، جلد اول از مجموعه کتاب های هفت جلدی است که می توان آن را آشنایی اولیه و بنیادی با آزمایش الهی نام گذاشت. که مجموعه ی این مباحث، به مثابه ی دفترچه راهنمای مواجهه با آزمون های الهی است. آنچه در این جلد می خوانید، شناخت مختصات و ویژگی های آزمایش الهی است.   

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید