دانشنامه جهان اسلام (بنیاد دایرة المعارف اسلامی)
۱۳۹۴-۰۹-۲۴
دانشنامه جهان اسلام (بنیاد دایرة المعارف اسلامی)

www.encyclopaediaislamica.com







نام پایگاه : دانشنامه جهان اسلام (بنیاد دایرة المعارف اسلامی)

وابستگی بنیاد دایرة المعارف اسلامی

موضوع دانشنامه اسلامی و قرآنی

رویکرد پایگاه :تفسیر و مفسرون و علوم قرآنی

پست الکترونیک E-Mail : info@encyclopaediaislamica.com

شماره تلفن/ نمابر 88969290

امکانات امکان جستجوی سریع و پیشرفته در رکوردهای بانک اطلاعاتی از ویژگیهای این پایگاه است .

شرح مختصر :سازمان علمی بنیاد مرکب از ده گروه علمی . شش واحد علمی پشتیبانی و دو بخش دفتر آموزش حین خدمت و دفتر سفارش و دریافت مقالات است. هر یک از گروههای علمی از چند شاخه ی اصلی تشکیل شده و هر شاخه عهده دار تالیف تعداد معینی مقاله تا پایان کار تدوین دانشنامه جهان اسلام است. در هر گروه مسئول شاخه وظیفه سفارش، تالیف، ارزیابی و ویرایش استنادی مقالات شاخه ی خود را بر عهده دارد. بنابر این، در گروههای علمی هر فرد دارای تخصص ویژه ای در قلمرو کار خود است. مولفان همکار خارج از بنیاد که اینک به حدود چهار صد نفر می رسند، تالیف مقالات را بر اساس نظر مسئول شاخه به انجام می رسانند.

پس از این مرحله، کار واحدهای علمی (کتابشناسی، مدخل، ویرایش و ترجمه، تصویر، اعلام) بر اساس گردش کار تعریف شده در بنیاد به آماده سازی مقالات و نشر دانشنامه می پردازند. مسئولیت نظارت بر حسن انجام کار سازمان علمی بنیاد بر عهده معاون علمی است. پیش بینی می شود دانشنامه جهان اسلام در چهل جلد تا سال 1400 شمسی پایان یابد.

در این پایگاه مقالاتی در زمینه علوم قرآن ، تفسیر ، مفسرون ، تالاوت ، قرائت و هرآنچه مربوط به قرآن و اسلام میشود بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است و منابع آن در حد مقالات پژوهشی میباشد . این پایگاه با بانک اطلاعاتی غنی و وسیع خود حاوی مقالاتی پر محتوا در موضوع و مورد خاص کاربر میباشد . در بخشی از این پایگاه اخبار علمی و فرهنگی کشور نمایش داده میشود و در بخشی دیگر کتابخانه بنیاد تعریف شده است .
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید