کتابخانه مسجد پنجتن (ع)
۱۴۰۲-۰۴-۱۲
کتابخانه مسجد پنجتن (ع)
کتابخانه مسجد پنجتن (ع) بعنوان پنجاه و هشتمین کتابخانه آستان قدس رضوی در کشور و بیست و دومین کتابخانه آستان قدس رضوی در شهر مشهد، در مهرماه 1399 افتتاح شد.

مقدمه:
کتابخانه مسجد پنجتن (ع) با عنایت پروردگار و وجود با برکت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به درخواست هیات امنای مسجد پنجتن(ع) و اهالی محل با همت و تلاش مسئولین سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در خصوص استفاده از ظرفیت های فرهنگی آستان قدس رضوی در توسعه خدمات فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه و تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی، به بهره برداری رسید.

تاریخچه و موقعیت:
در سالهای گذشته در مکان فعلی، کتابخانه ای مشارکتی به کمک هیات امنای مسجد و نهاد کتابخانه های عمومی دایر بود که توسط نیروهای بسیج مسجد در دو نوبت به آقایان و خانم ها ارائه خدمت می کرد.  طی درخواست هیات امنای مسجد و شورای شهر از ریاست سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و تائید ایشان این کتابخانه از مهرماه 1399 در فضایی بالغ بر 200 مترمربع در طبقه زیرین مسجد پنجتن(ع) تجهیز و فعالیت خود را آغاز نمود.

منابع موجود درکتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه حدود 8000 جلد کتاب چاپی، 700 نسخه کتاب کودک دارد و از 3 عنوان نشریه ادواری بهره مند است. در حال حاضر این کتابخانه دارای 700 عضو فعال و 150 نفر عضو کودک می باشد.

بخش های مختلف کتابخانه:
کتابخانه شامل بخش های مختلف از جمله: تالار مطالعه و قفسه باز، ایستگاه کودک، مطبوعات و بخش امانت کتاب می باشد.

ساعات کار:
این کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 7 الی 18 در خدمت بانوان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی می باشد.

نشانی:
خیابان کوهسنگی، خیابان شهید بهشتی، بهشتی 40، رودکی 20
تلفن: 05138415647
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید