کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی
۱۳۹۴-۰۹-۲۸
کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی
 
این کتابخانه بدلیل گستردگی جغرافیایی شهر و کمبود کتابخانه در شهر مشهد خصوصاً در نقاط محروم و دور افتاده از مرکز شهر و همچنین مشکلات تردد برخی افراد همچون معلولان، جانبازان، نابینایان، بازنشستگان، اعضای هیات علمی و ... در سال 1377 فعالیت خود را آغاز نمود.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه حدود 20 هزار نسخه کتاب چاپی را فراهم آوری و در اختیار مراجعان و اعضای خود قرار داده است البته این کتابخانه علاوه بر منابع موجود در مخزن خود مجاز به دریافت امانت منابع درخواستی اعضای خود از کلیه کتابخانه های وابسته سازمان و حتی کتابخانه مرکزی نیز می باشد در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه حدود 830 عضو ( حقیقی و حقوقی )است.

بخشهای مختلف کتابخانه:
این کتابخانه دارای دو بخش اساسی ذیل است که فعالیتهای گسترده ای را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش فعالیت های پژوهشی ارائه می نماید.
الف) بخش سیار:
اعضایِ این بخش را مراکز فرهنگی و آموزشی نظیر حوزه های علمیه، دانشگاهها، مدارس، مساجد،کانون ها، مراکز آموزشی، مراکز بهزیستی و ... تشکیل می دهند که براساس آیین نامه مربوط تعداد قابل توجهی کتاب به رسم امانت( بلند مدت) به مراکز مذکور تحویل می گردد.
ب) بخش تلفنی:
اعضایِ این بخش را معلولان، جانبازان، نابینایان، بازنشستگان و اعضایِ هیات علمی دانشگاه و حوزه تشکیل می دهند که امکان و فرصت مراجعه به کتابخانه ها را ندارند و این گروه از افراد، پس از عضویت می توانند کتب مورد نیاز خود را از طریق سایت کتابخانه سیار و یا تلفن 32236164 -051 درخواست و در صورت موجود بودن، کتابهای درخواستی با وسیله نقلیه در محل سکونت عضو تحویل می گردد. لازم به توضیح است محدوده خدمات رسانی کتابخانه سیار فعلاً در محدوه شهر مقدس مشهد می باشد.

اجرای طرح ویژه خدمات پژوهشی به اعضای کتابخانه سیار و تلفنی:
در این طرح اعضای کتابخانه سیار و تلفنی با ارائه موضوع طرح پژوهشی خود می توانند در هر نوبت تا سقف 30 نسخه کتاب به صورت امانت دریافت نمایند.

برای دیدن آیین نامه کتابخانه سیار و تلفنی اینجا را کلیک فرمایید.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید