کتابخانه حضرت معصومه (س)
۱۴۰۲-۰۴-۱۲
کتابخانه حضرت معصومه (س)
کتابخانه حضرت معصومه(س)، بعنوان پنجاه و نهمین کتابخانه آستان قدس رضوی در کشور و بیست و سومین کتابخانه در شهر مشهد، در مهر ماه 1399 در شهر رضویه افتتاح شد.

مقدمه:
به درخواست شهرداری و شورای شهر رضویه و با موافقت ریاست سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و نیز در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مقام تولیت محترم آستان قدس رضوی در جهت توسعه خدمات فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه بویژه در مناطق محروم، کتابخانه حضرت معصومه(س) در شهر رضویه تجهیز، آماده سازی و راه اندازی گردید.

تاریخچه و موقعیت:
در سالهای گذشته در مکان فعلی، کتابخانه ای مشارکتی به کمک شهرداری و نهاد کتابخانه های عمومی دایر بود که توسط نیروهای شهرداری در دو نوبت به آقایان و خانم ها ارائه خدمت می کرد. طی درخواست شهرداری و شورای شهر رضویه از ریاست سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و تائید ایشان، این کتابخانه فعالیت خود را در فضایی بالغ بر 250 مترمربع در طبقه فوقانی مکتب حضرت معصومه(س) آغاز نمود.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
کتابخانه بیش از 8000 نسخه کتاب چاپی، کتاب کودک و چند عنوان نشریه ادواری را فراهم آوری و در اختیار مراجعان و اعضای خود قرار داده است. این کتابخانه دارای 900 عضو فعال و 230 نفر عضو کودک می باشد.

بخش های مختلف کتابخانه:
کتابخانه شامل بخش های مختلف از جمله: تالار مطالعه و قفسه باز، ایستگاه کودک، مطبوعات و بخش امانت کتاب می باشد.

ساعات کار:
این کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 7/15 الی 14 در خدمت عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می باشد.

نشانی:
شهر رضویه: بلوار امام رضا(ع)، امام رضا (ع)8، طبقه فوقانی مکتب حضرت معصومه(س)
تلفن:
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید