خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۳۹۸-۰۴-۰۲
1400 عنوان کتاب صوتی کتابخانه گویای رضوی به کانون خادمیاران رضوی استان فارس اهدا شد
رئیس کتابخانه گویای رضوی از اهدای 1400 عنوان کتاب صوتی به کتابخانه کانون خادمیاران رضوی استان فارس در شیراز خبر داد.

به گزارش کتابخانه گویای رضوی ، علی وظیفه‌دان گفت: کتابخانه گویای رضوی در راستای دسترس‌پذیری آسان‌تر منابع مورد نیاز نابینایان وکم بینایان، غنی‌تر شدن کتابخانه‌های ویژه نابینایان و حمایت از کتابخانه‌های تازه تأسیس، منابع خود را به سایر کتابخانه‌ها و مراکز مربوط به نابینایان اهدا و مبادله می‌کند.
وی افزود: با فعال شدن کانون¬های خادمیاران رضوی در استان ها و شهرهای مختلف کشور و تاکید مسئولین آستان قدس رضوی برای خدمت به نابینایان، ناشنوایان و معلولان، کتابخانه گویای رضوی به گروه های خاص و راه اندازی، تجهیز و تکمیل منابع کتابخانه های کانون خادمیاران رضوی در شهرهای مختلف از محل منابع اهدایی خود خدمت‌رسانی می‌کند.
وی کتابخانه کانون خادمیاران رضوی در شیراز را اولین کانون خادمیاری در خارج از استان عنوان کرد که کتابخانه‌ای برای نابینایان، ناشنوایان و معلولین ایجاد کرده است که این کتابخانه از آبان ماه 1397فعال است.
وظیفه دان گفت: کارشناسان این کتابخانه که به صورت افتخاری و به عنوان خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الححج(ع) به مردم شهر و استان خود خدمت می کنند، مشاوره های لازم را به منظور ارائه خدمات کتابخانه ای به گروه های خاص دریافت می کنند.
وی همچنین به موضوعات منابع اهدایی اشاره کرد و گفت: 1400 عنوان کتاب صوتی در شش مرحله و در موضوعات روانشناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و تاریخ در این کتابخانه موجود است.
علی وظیفه دان با بیان اینکه کتابخانه گویای رضوی آماده همکاری با خادمیاران کتاب در سراسر کشور است، تصریح کرد: همکاری کتابخانه گویای رضوی تا تکمیل منابع کتابخانه کانون خادمیاران استان فارس ادامه خواهد داشت.
وی همچنین به خدمات ارائه شده توسط این کتابخانه به مراجعان اشاره کرد و گفت: کتابخانه گویای رضوی علاوه بر ارائه خدمات حضوری به مراجعانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند، سیاهه منابع درخواستی اعضاء و مراکز را از طریق سایت و تلفن کتابخانه گویای رضوی دریافت و پس از بررسی و آماده‌سازی، منابع درخواست شده را در مشهد با همکاری کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی و در خارج از مشهد، از طریق پست و به‌صورت رایگان در اختیار اعضاء و مراکز متقاضی سراسرکشور قرار می دهد.
وی دفتر فرهنگ معلولین قم، مرکز شهید جلیلیان مشهد، بخش نابینایان کتابخانه امام خمینی (ره) مشهد، بخش نابینایان کتابخانه عمومی دکتر شریعتی مشهد، کتابخانه جامعه نابینایان نیشابور، کتابخانه گویای دکتر شریعتی نیشابور و جامعه نابینایان شیروان را از مهترین مراکزی معرفی کرد که با کتابخانه گویای رضوی همکاری پیوسته و تبادل منابع دارند.
رئیس کتابخانه گویای رضوی ادامه داد: با توجه به فراهم بودن فضای مناسب، سهولت دسترسی و ساکن بودن تعداد بیشتری از کم بینایان و نابینایان مشهد در منطقه طلاب، کتابخانه گویای رضوی با فراهم آوری تجهیزات ویژه نابینایان وکتاب¬های صوتی در مکان کتابخانه آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) برای ارائه خدمات کتابخانه¬ای به جامعه نابینا و کم بینا در سال 1383 راه اندازی و تاسیس شده است و بیش از سیزده هزار منبع صوتی در کتابخانه گویای رضوی در دسترس مراجعان قرار دارد.
لازم به ذکر است، کتابخانه گویای رضوی وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به نشانی مشهد، خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی، خیابان مجلسی غربی 1 همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 7:15 الی 19:30 به اهالی کتاب به‌ویژه روشندلان خدمات‌رسانی می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید