خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۳۹۸-۰۶-۱۷
حماسه حسيني/ مرتضي مطهري
کتاب «حماسه حسینی» اثر استاد شهید مرتضی مطهری ، مشتمل بر سخنرانی‌‌‌‌ها و یادداشت‌‌‌های استاد شهید مطهری درباره امام حسین علیه‌السلام است که از حدود سال 1347 تا 1356 (1388-1397ق) ایراد و نوشته شده و تاکنون چندین نوبت به چاپ رسیده است.

این کتاب تاریخ‌نگاری نیست، بلکه تحلیل تاریخ است و در آن به جنبه درس‌آموزی و الگوگیری از قیام امام حسین علیه‌السلام و لزوم پیراستن آن از تحریفات تکیه و تأکید شده است. از آن‌جا که استاد مطهری، خود، عهده‌دار فراهم کردن این کتاب نشده بود و فرصت تجدیدنظر در مطالب آن را پیدا نکرده بود و مطالب آن را با تفاریق گفته و نوشته بود، مسامحاتی در کتاب یافت می‌شود. با این وصف، نکاتی جدید و ارزشمند در کتاب وجود دارد و لذا آن را در شمار منابع مهم و تاثیر گذار می‌توان قلمداد کرد.

مهم‌‌ترین مباحث این کتاب‌‌ها عبارت است از: تحریفات در عاشورا، حماسی بودن قیام امام حسین علیه‌السلام، عنصر تبلیغ در قیام آن حضرت، عنصر امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین علیه‌السلام، شعار‌های عاشورا، تحلیل آن واقعه و ماهیّت آن، ریشه‌‌های تاریخی حادثه کربلا، نقد بر کتاب شهید جاوید و حسین علیه‌السلام وارث آدم.

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و بزرگداشت تاسوعا و عاشورای حسینی ، فایل های صوتی این اثر ارزشمند در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید