خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۳۹۹-۰۲-۰۴
طراحی عینک هوشمندویژه نابینایان با همکاری Google و Envision
کمپانی Envision که حالا چند سالی است به یکی از نام‌های آشنای عرصه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ویژه نابینایان تبدیل شده،درحال تکمیل طراحی تکنولوژی تازه‌ای است که به نوبه خودتحولی بزرگ درحوزه تشخیص هوشمندِتصاویربه حساب خواهدآمد.

به گزارش ایران سپید از این کمپانی خبر می‌رسد قرار است در جدید‌ترین طرح ابتکاری خود، نرم‌افزار Envision را بر روی عینک گوگل نصب و عرضه کند. ترکیبی جادویی که به کاربران امکان خواهد داد از فناوری تشخیص تصاویر، بدون کمک یا دخالت دست استفاده کنند.

Google glass, رایانه‌ای سبک، قابل حمل و پوشیدنی است که مثل یک عینک، بر روی چشم‌ها قرار می‌گیرد. Envision, نرم‌افزار خود را برای مدل جدیدِ این عینک موسوم به Google Glass Enterprise نسخه ۲، مناسب سازی کرده است. این پیوند به نابینایان امکان می‌دهد بدون آنکه دست‌هایشان درگیر شود، اطلاعاتی را از محیط پیرامونشان به دست آورند.

نرم‌افزار Envision از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا محتوای تصاویر را شناسایی و تفسیر کند و آن را به شکل اطلاعات صوتی، در اختیار کاربران نابینا قرار دهد. قابلیت تشخیص انواع اشیا، شناسایی چهره افراد و خواندن متون چاپی درج شده بر روی کاغذ یا حتی تابلو‌های مختلف موجود در معابر عمومی، بخشی از قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

نرم‌افزار Envision تا به این لحظه فقط بر روی اندروید و IOS قابل استفاده است اما این طرح، به کاربران امکان خواهد داد بدون اتکا به گوشی موبایل و در حالی که دست‌هایشان به کار دیگری مشغول است، از این قابلیت‌ها استفاده کنند. عینکی که روی صورت کاربر نابینا قرار می‌گیرد، همه تصاویری را که در کادر دوربین عینک قرار می‌گیرد، برایش توضیح می‌دهد. Envision مدعی است که سریع‌ترین OCR یا نویسه‌خوان نوری را در میان همه نویسه‌خوان‌ها دارد و همین هم به کاربر نابینا امکان می‌دهد به راحتی در معابر عمومی با این عینک تردد کند و از نوشته‌های تابلو‌ها و در و دیوار، مطلع شود. نویسه‌خوانی که در Envision استفاده شده، بیش از شصت زبان را پوشش می‌دهد. قابلیت تشخیص رنگ، توضیح صحنه‌ها و پیدا کردن اشیا هم از دیگر امکاناتی است که در Envision گنجانده شده است.

نرم‌افزار Envision توانسته در سال ۲۰۱۹، جایزه بهترین اپلیکیشن کمکی را در رقابت سالانه Google play از آن خود کند. محصول همکاری مشترک گوگل و Envision قرار است در ماه اوت سال جاری به بازار عرضه شود. متقاضیان در حال حاضر می‌توانند آن را به قیمت ۱۶۹۹ دلار، پیش خرید کنند. اگر علاقمندان از تخفیف پیش‌خرید این محصول جا بمانند، رقمی معادل ۱۸۹۹ دلار خواهند پرداخت و قیمت نهایی این سخت‌افزار، بعد از عرضه، ۲۰۹۹ دلار خواهد بود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید