خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۳۹۹-۱۰-۲۱
شرح اسم
کتاب صوتی «شرح اسم» توسط «هدایت‌الله بهبودی» نوشته شده است. این کتاب در خصوص زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ آیت‌الله سید علی حسینی خامنه‌ای از زمان بدو تولد ایشان تا دوران کودکی و نوجوانی نوشته شده است.

مشخصات کتاب صوتی شرح اسم
نویسنده     هدایت الله بهبودی
گوینده     پیمان قریب پناه , میلاد تمدن
مدت     34 ساعت و 41 دقیقه
حجم دانلود     1433 مگابایت
تعداد فصل     24
دسته     دفاع مقدس و انقلاب اسلامی, زندگینامه, تاریخ، فلسفه، جامعه شناسی و هنر
ناشر چاپی     موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی
ناشر صوتی     نوار
سال انتشار     1391
سال انتشار صوتی     1397
زبان     فارسی
شابک     ‎978-622-6294-56-0
درباره کتاب صوتی شرح اسم
کتاب صوتی «شرح اسم» توسط «هدایت‌الله بهبودی» نوشته شده است. این کتاب در خصوص زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ آیت‌الله سید علی حسینی خامنه‌ای از زمان بدو تولد ایشان تا دوران کودکی و نوجوانی نوشته شده است. همچنین قابل‌ذکر است که نویسنده در کتاب صوتی شرح اسم به طور مختصر به فعالیت‌های سیاسی این شخصیت از زمان آغاز فعالیتشان تا پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است. نویسنده در خصوص علت نام‌گذاری این کتاب این‌گونه اظهار داشته است:" ر اصطلاحی در علم منطق گفته می‌شود اگر نتوانیم به ذات یک حقیقت پی ببریم به شرح آن می‌پردازیم و دلیل انتخاب عنوان کتاب شرح اسم نیز همین است."
خلاصه‌ای از کتاب صوتی شرح اسم:
همان طور که در مطالب فوق نیز اشاره شده کتاب صوتی شرح اسم به زندگی آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته است. نویسنده در نگارش کتاب از توصیفات کسل‌کننده‌ای که در نهایت به خلق شخصیتی دور از ذهن منجر می‌شود، پرهیز نموده است. در واقع کتاب صوتی شرح اسم همچون آیینه تمام نمایی است که در آن سخنرانی‌ها، زندانی‌ها، شکنجه‌ها، تهدیدها و تبعیدهای این شخصیت را به تصویر کشیده شده است. همچنین قابل‌ذکر است که کتاب مذکور سرشار از نکات جامعه‌شناختی است. در این کتاب با خصوصیات اخلاقی و رفتاری، مشخصات خانوادگی و دیگر ویژگی‌های آیت‌الله خامنه‌ای آشنا خواهید شد.
قسمتی از کتاب شرح اسم:
«در این اثر به خودم اجازه ندادم پای قلم از محدوده اسناد و خاطرات فراتر رود و کفشدار ذهنیت و خیال باشد. اگر جا به جا از ارائه ارجاعات و ذکر پاورقی‌ها خودداری شده است ازاین‌رو بوده که حجم پانوشت‌ها چهره صفحات را آزرده می‌کرد و شمار برگ‌های کتاب را بی‌جهت بالا می‌برد، پس خواننده گرامی بداند که جوشش ذهن نویسنده صرف وفاداری به اسناد و خاطرات گشته و گاه برخلاف تمایل خویش، از تفسیر و تحلیل خودداری شده است».
«این کتاب را نمی‌توان آیینه تمام‌قد زندگی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای دانست؛ نه به این جهت که فقط یک دوره از تاریخ حیات ایشان را در بر می‌گیرد؛ از این منظر که رسیدن به حقیقت در پژوهش‌های تاریخی همواره در حد تلاش پژوهشگر باقی می‌ماند و دست کوشنده او نمی‌تواند همه مرزهای کشیده شده بر علت و معلول یک زندگی را لمس کند. به‌عبارت‌دیگر رسیدن به عین واقع، بی‌شباهت به آرزوی دست‌یابی به کیمیا نیست، اما همین میل، عامل اصلی گام نهادن به محقان در راه تتبعات تاریخی است»
«پس از حوادث خونین مدرسه فیضیه در دوم فروردین ۱۳۴۲ و نزدیکی ماه محرم، امام خمینی برای علمای شهرستان‌ها نامه‌هایی فرستادند و به این وسیله آنها را دعوت کردند تا در ماه محرم در قبام علیه رژیم شاه شرکت کنند. این بار سید علی خامنه‌ای موظف شد دست خط امام را به مشهد برده تحویل علمای عام شهر بدهد. امام از من خواستند که به مشهد بروم و پیام را به آقای میلانی و آقای قمی و پیامی دیگر به علمای مشهد ببرم».
«پیام امام به علمای مشهد این بود؛ آماده باشید برای مبارزه با صهیونیسم دارد بر اوضاع کشور مسلط می‌شود. اسراییل بر همه اوضاع تسلط پیدا کرده است و امور اقتصادی کشور در دست اوست و سیاست ایران را در مشت خود دارد و پیامی که برای قمی و میلانی دادند این بود که از هفت محرم در منابر روضه فیضیه را بخوانند و از روز نهم همه‌ی دسته‌های سینه‌زنی و هیئت‌ها این را اجرا کنند».
تحلیل کتاب صوتی شرح اسم:
با توجه به اینکه آیت‌الله سید علی حسینی خامنه‌ای نقش بسزایی در تبیین و ترویج اندیشه سیاسی اسلام داشته است؛ بنابراین می‌توان این کتاب را منبع ارزشمندی در زمینه بازخوانی و بازگویی بخشی از تاریخ مبارزات ایران به شمار به شمار آورد. نکته قابل‌توجه در خصوص کتاب صوتی شرح اسم این است که بی‌شک جمع‌آوری مطالب کتاب با توجه به موقعیت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین کمبود منابع در خصوص زندگی ایشان از سختی‌ها و مرارت‌های زیادی همراه بوده است. نویسنده برای نگارش کتاب شرح اسم از دو منبع ارزشمند و معتبر شامل اسناد و خاطرات بهره برده است. اسناد لازم برای نگارش کتاب از سه نهاد امنیتی، انتظامی و نظامی جمع‌آوری ‌شده و خاطرات نیز از دو منبع مهم به شرح زیر گردآوری شده است:
بخشی از این خاطرات از گفت‌وگوی مفصل آیت‌الله خامنه‌ای با مرکز اسناد انقلاب گرفته شده و برخی نیز از خاطراتی گرفته شده توسط محمدعلی آذرشب جمع‌آوری و به زبان عربی نوشته شده است. البته قابل‌ذکر است که نویسنده به جز دو منبع ذکر شده در فوق از منبع دیگری نیز برای نگارش کتاب بهره برده است و آن هم نوشته‌هایی است که در طول چندین سال گذشته توسط شاگردان و مبارزان هم‌صنف ایشان بیان شده است.
درباره هدایت‌الله بهبودی:
هدایت‌الله بهبودی در سال 1339 در تبریز چشم به جهان گشود. وی دارای مدرک کارشناسی از رشته تاریخ است. قابل‌ذکر است که وی علاوه بر نویسندگی در سمت‌های شغلی دیگری به شرح زیر ایفای نقش کرده است:
مسئول بخش خبرنگاری و عکاسی روزنامه تهران تایمز، مسئول بخش (سرویس) فرهنگی روزنامه ایران، مسئول دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری، مدیر مسئول و صاحب‌امتیاز دو هفته‌نامه کمان، سردبیر فصلنامه مطالعات تاریخی و...
هدایت‌الله بهبودی در طول فعالیت حرفه‌ای خود موفق به کسب چندین جایزه متعدد از جشنواره‌های مختلف شده است. از جمله افتخارات و جوایز کسب شده توسط وی می‌توان به برنده دوم جشنواره هشتم مطبوعات در رشته یادداشت، برنده اول جشنواره نهم مطبوعات در رشته سرمقاله، برنده جایزه شهید آوینی و... اشاره نمود.

از جمله دیگر آثار این نویسنده عبارت‌اند از:
سفر به قبله، سفر به حلبچه، سفر به سوریه 93، پا به پای باران: دو گزارش از خرمشهر، مدال و مرخصی: یادداشت یک اسیر عراقی، ادبیات در جنگ‌های ایران و روس، ادبیات نوین ایران پیش از نهضت مشروطه، شهید صدوقی، تبریز در انقلاب، انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، سفر به روسیه، الف لام خمینی، پنج گزارش جنگی: سفر به قله‌ها، شهید صدوقی و ...

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید