خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۳۹۹-۱۲-۱۰
یک به‌روز‌رسانی برای NVDA جا مانده از سال میلادی قبل
کتابخانه لویی که مسؤول مدیریت بریل در NVDA است ارتقا یافته و برخی اشکالات بریل برطرف شده و تغییراتی هم در قواعد خواندن علائم نگارشی رخ داده است.

 اگر صفحه‌خوان NVDA را روی رایانه‌تان نصب داشته باشید، به احتمال قریب به یقین وقتی این مطلب منتشر می‌شود حتماً آن را به‌روز کرده‌اید و ممکن است همین حالا با ویرایش ۲۰۲۰.۴ از این صفحه‌خوان مشغول خواندن این نوشته باشید. اما بد نیست با هم نگاهی داشته باشیم به اتفاقاتی که در این نسخه از NVDA رقم خورده و امکانات تازه‌ای که با این به‌روز‌رسانی در اختیار کاربران قرار گرفته است:
تازه‌های NVDA ۲۰۲۰.۴ طبق معمول به رفع برخی اشکالات و افزودن بعضی امکانات جدید خلاصه می‌شود.
 کتابخانه لویی که مسؤول مدیریت بریل در NVDA است ارتقا یافته و برخی اشکالات بریل برطرف شده و تغییراتی هم در قواعد خواندن علائم نگارشی رخ داده است.
 از امکانات تازه هم می‌توان به قابلیتی اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد میانبر آشنای NVDA + F7 را به غیر از حالت مرور صفحه یا Brows mode, در حالت Focusهم استفاده کنند. نرم‌افزار‌های Mail, Outlook, Teams, Visual Studio, Azure Data Studio و Foobar2000 هم از جمله برنامه‌هایی هستند که کاربران می‌توانند منتظر پشتیبانی بهتری از سوی NVDA در آنها باشند. در پشتیبانی NVDA از Google Docs و ARIA هم گویا اتفاقات خوبی افتاده است.
یکی دیگر از حوزه‌هایی که دستخوش تغییرات جالبی شده، بخش Skim Readingاست؛ Skim Reading را کاربرانی که از صفحه کلید رو‌میزی استفاده می‌کنند، موقع خواندن متن‌های طولانی با Insert + Down و در لپ تاپ‌ها با Insert + A به خاطر سپرده‌اند. در نسخه جدید NVDA این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته که بعد از فشردن کلید‌های مربوط به Say All, گزینه‌هایی نظیر Find یا جستجو و Find next و previous یا جستجوی بعدی و قبلی را بدون اینکه خواندن متن متوقف شود استفاده کنند. به این ترتیب، کاربر در حین خواندن متن می‌تواند Insert + CTRL + F را بفشارد و کلمه مورد نظرش را وارد کند تا نشانگر بر روی آن کلمه قرار گیرد.
 افزون بر این، چنانچه کاربر بخواهد در هنگام خواندن، متن را از یک خط بالا‌تر باز‌خوانی کند، کافی است جهت نمای بالا را بفشارد. NVDA بدون اینکه متوقف شود خواندن متن را از یک خط بالا‌تر، از سر خواهد گرفت.
چنانچه هنوز صفحه‌خوان خودتان را به آخرین نسخه به‌روز نکرده‌اید می‌توانید این کار را از راه‌های گوناگونی به سر‌انجام برسانید؛ نخست آنکه به منو تنظیمات NVDA بروید و از قسمت راهنما، گزینه بررسی به‌روز‌رسانی را انتخاب کنید. راه دیگر هم این است که بسته نرم‌افزاریِ مربوطه را از وب سایت صفحه‌خوان به نشانی NVAccess.ORG بارگیری کنید. همچنین شرکتِ ارائه کننده NVDA توصیه می‌کند بعد از نصب هر کدام از به‌روز‌رسانی‌ها حتماً رایانه‌تان را مجدداً راه‌اندازی یا به اصطلاح Restart کنید.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید