خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۴۰۲-۰۲-۱۱
کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی
کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی در راستای ارائه خدمات مطلوب، موثر و سریع، به تمامی کتابهای موجود در کتابخانۀ مرکزی، مخزن در گردش و همچنین منابع موجود در تمام کتابخانه های آستان قدس رضوی دسترسی دارد.

کتابخانۀ سیار سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در تیرماه 1377 با هدف ارائۀ خدمت به مراجعان، تحویل منابع اطلاعتی و ایجاد فرصت برابر برای دسترسی به کتاب برای همۀ اقشار جامعه راه اندازی شد. مطابق با این هدف کتابخانۀ سیار به تمامی معلولان، جانبازان، روشن دلان، سالمندان و نیز پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه که فرصت حضور در کتابخانه را ندارند در محدوده شهر مشهد ارائه خدمت می کند. این کتابخانه همچنین اقدام به اهدا و امانت بلند مدت منابع مازاد کتابخانه آستان قدس رضوی مطابق با آیین نامه اهدا و مبادله به مراکز متقاضی علمی، فرهنگی، آموزشی نموده است.
کتابخانه سیار در حال حاضر با 2 نفر کارشناس کتابداری در دو نوبت کاری صبح و بعدازظهر از ساعت 15/7 تا 19 به 830 نفر عضو و دیگر مراجعان کتابخانه ارائه خدمت می کند.
-     منابع کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی
 کتابخانه سیار در راستای ارائه خدمات مطلوب، موثر و سریع، به تمامی کتابهای موجود در مخازن کتاب کتابخانۀ مرکزی، مخزن در گردش واقع درملک آباد و همچنین منابع موجود در تمام کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی دسترسی دارد.
-    خدمات کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی
الف: تحویل منابع درب منزل اعضای کتابخانه سیار: اعضای کتابخانه می توانند به صورت تلفنی، ایمیل، کانال های اطلاع رسانی(ایتا، سروش، بله و..) کتاب‌های مورد نیاز خود را درخواست کنند. این منابع در صورت موجود بودن توسط کتابدار کتابخانه سیار، طبق زمان‌بندی و منطقه‌بندی تعیین شده، به دربِ منزل عضو تحویل داده می‌شود. محدوده خدمات دهی مطابق آیین نامه محدوده شهر مشهد است.
         ( مراحل ثبت درخواست تا ارسال کتاب شامل:
-    جستجوی منابع درخواستی در سیستم آذرسا
-    ثبت مشخصات کتابشناختی(عنوان، شماره راهنماو ..)؛ موجودی کتاب(مخزن، کتابخانه های وابسته و ..)؛ مشخصات درخواست کننده(آدرس، شماره تماس، شماره عضویت)
-    مراجعه کتابدار کتابخانه سیار به مخازن کتاب یا سایر کتابخانه ها توسط و دریافت کتاب درخواستی، ورود اطلاعات گیرنده کتاب و شماره ثبت کتاب در سیستم کتابخانه سیار
-    ارسال کتاب برای راننده جهت ارسال کتاب درب منزل عضو
-    پیگیری ارسال و برگشت کتاب
-    دریافت کتابهای برگشتی و استرداد به مخزن و یا کتابخانه مبدا

- امانت بلند مدت کتاب: مراکز فرهنگی و آموزشی مانند مساجد، کتابخانه ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و سایر مراکز واجد شرایط در صورت نیاز می توانند از خدمات امانت بلند مدت کتاب کتابخانه سیار استفاده کنند. کتابهای قابل امانت بلند مدت ، کتابهای مازاد مخازن و دیگر بخش های سازمان است که به علت های گوناگون از مجموعه جمع آوری شده و به کتابخانه سیار ارسال شده است. این منابع در نوبت اول برای مدت دو سال امانت داده می شود و در صورت نیاز مراکز، مدت امانت قابل تمدید است.
- اهدای کتاب: مراکز فرهنگی و آموزشی مانند مساجد، کتابخانه ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و سایر مراکز واجد شرایط کشور در صورت نیاز به دریافت کتاب اهدائی می توانند پس از ارسال نامه درخواست و تأیید ریاست سازمان، از کتابخانه سیار کتاب اهدائی دریافت کنند.
- ارسال منابع  اطلاعاتی به درب منزل اعضای روشندل کتابخانۀ گویای رضوی:کتابخانه سیار علاوه بر ارائه خدمات  به اعضای خود، منابع اطلاعاتی مورد نیاز اعضای روشندل کتابخانه گویای رضوی را نیز در درب منزل ایشان تحویل می دهد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید