خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۴۰۲-۰۲-۲۳
پیشوای صداقت
به مناسبت بزرگداشت ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، ششمین امام شیعیان، رئیس مذهب جعفری ، نمایشگاهی از کتاب‌های چاپی،صوتی و نرم‌افزار، با عنوان" پیشوای صداقت" در محل كتابخانه گویای رضوی دایر شده است.

نمایشگاه کتاب‌و نرم‌افزار " پیشوای صداقت  " دركتابخانه گویای رضوی وابسته به سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام شیعیان، رئیس مذهب جعفری ، نمایشگاهی از کتاب‌های چاپی و نرم‌افزار، با عنوان" پیشوای صداقت"  از 24 تا 28 اردیبهشت ‌ماه در محل كتابخانه گویای رضوی  وابسته به آستان قدس رضوی در شهر مشهد دایر شده است.
 هدف از برگزاری اين نمايشگاه، آشنايي مراجعان با سيره و زندگاني حضرت امام جعفرصادق علیه السلام ، فرهنگ تشیع  و معرفی منابع و متون  موجود و مرتبط با زندگانی و سیره  امام جعفر صادق علیه السلام   می باشد .
در اين نمايشگاه بیش از 80 عنوان منابع چاپي و ديجيتالي  به نمايش گذاشته شده است، درمکتب احیاگر تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) از علی قائمی ، شخصیت حضرت صادق(ع) از احمد مغنیه ، پیشوای علم و معرفت از عبدالحلیم الجندی ترجمه عباس جلالی ، امام جعفر صادق  (ع) پیشوا و رئیس مذهب از عقیقی بخشایشی ، در محضر آفتاب از شبنم غفاری حسینی ، تاریخ تشیع در ایران از رسول جعفریان، عصر شیعه اثر علی کورانی، شیعه پژوهی وشیعه پژوهان انگلیسی زبان اثر غلام احیا حسینی  و...... برخی از کتابهای این نمایشگاه است و نرم افزارهای طاها ( آشنایی با معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، نرم افزار مناظرات ، شیعه شناسی ، به سوی حقیقت و... دربخش نرم افزاری به نمایش گذاشته  شده است.
امام جعفر صادق (ع) ششمین امام شیعیان، رئیس مذهب جعفری  می‌باشند که در روز ۱۷ ربیع الاول مصادف با تولد پیامبر گرامی اسلام چشم به جهان گشود. دوره امامت ایشان ۳۴ سال بود که در این مدت چون دارای حکمت و علم وسیع و نفوذ کلام و قدرت بیان عالی بودند، مکتب جعفری را پایه‌ریزی فرمود مکتبی که برابر با مکتب محمدی (ص) و دستورات الهی بود. زندگی ایشان با خلافت پنج تن از خلفای اموی و ۲ تن از خلفای عباسی همراه شد که اختلافات سیاسی بین امویان و خلفای عباسی و بوجود آمدن فرقه‌های مختلف باعث شد تا ایشان نهضتی علمی و اسلامی را بوجود بیاورند و بیش از ۴۰۰۰ شاگرد را در زمینه‌های مختلف علمی و منطبق با اسلام تربیت کنند و اسلام را در آن دوران پر هرج و مرج زنده نگه دارند. امام جعفر صادق (ع) در ۲۵ شوال در سن ۶۵ سالگی و توسط منصور دوانیقی مسموم و به شهادت رسیدند. محل دفن ایشان قبرستان بقیع است.
كتابخانه گویای رضوی وابسته آستان قدس رضوي، واقع در مشهد، خيابان طبرسي،  چهارراه مجلسی  ، مجلسی غربی 1 ، با در اختیار داشتن بیش از سیزده هزار وپانصد جلد کتاب صوتی ، پانزده هزار هفتصد حلقه منبع دیداری – شنیداری و مجموعه منابع چاپی سایر کتابخانه های آستان قدس رضوی از ساعت 7:15 تا19:00 پذیرای نابینایان و کم بینایان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی می باشد.  

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید