خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۴۰۲-۱۱-۰۴
علی از زبان علی علیه السلام
علی از زبان علی علیه السلام: زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه السلام از زبان خودش / نویسنده : محمد محمدیان، راوی : علیرضا تابان ، ناشر : دفتر نشر معارف ، سال نشر : 1396 - تعداد صفحات : 624

علی از زبان علی علیه السلام: زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه السلام از زبان خودش / نویسنده محمد محمدیان
ناشر دفتر نشر معارف ، سال نشر : 1396 - تعداد صفحات : 624
در بخشی از این کتاب میخوانیم:
روز دوشنبه نبوت بر رسول خدا -صلیالله علیه و آله- ابلاغ و آن حضرت به رسالت مبعوث شد و من صبح روز سهشنبه اسلام آوردم و ایمان خویش را به رسول خدا اعلام کردم. از آن روز به بعد رسول خدا (ص) به نماز میایستادند و من در سمت راست ایشان میایستادم و با آن حضرت نماز میخواندم.
در آن روزها هیچ مردی با آن حضرت همراه نبود، جز من. (به نقل از کتابهای تاریخ مدینه دمشق (اثر ابن عساکر) و مجمع الزوائد (اثر هیثمی) که از کتابهای اهل سنت هستند.)
وقتی رسول خدا -صلیالله علیه و آله- به مدینه آمدند و مسجد مدینه را بنانهادند، جمعی از مهاجران در اطراف مسجد خانههایی ساختند و برای سهولت رفتوآمد به مسجد، دری از خانه خویش به مسجد باز کردند. چندی به این گونه گذشت تا اینکه دستور الهی نازل شد که همه این درها بسته شود؛ اما تنها خانهای که از این دستور مستثنی بود، خانه من بود. این استثنا بر یاران رسول خدا -صلیالله علیه و آله- سنگین آمد.
در توضیح این مسئله رسول خدا دست مرا گرفتند و فرمودند: موسی از خدا خواست که مسجد او به دست هارون تطهیر شود. من نیز از خدا خواستهام که مسجد مرا به دست تو و نسل تو تطهیر کند...
پس از این اقدامات رسول خدا (ص) به اصحاب خویش چنین توضیح دادند: «من به میل و خواست خویش ورودی خانههای شما را به مسجد نبستم و به خواست خودم اجازه باز بودن درِ خانهی علی را صادر نکردم. این هردو دستور از جانب خداوند بود. (به نقل از کتابهای اهل سنت نظیر مجمع الزوائد (اثر هیثمی)، مناقب (اثر ابن مغازلی) و کنزالعمال (اثر متقی هندی).
نویسنده در این اثر از زبان امیرالمومنین (ع) نوشته است تا کل کتاب روایتی اول شخص داشته باشد. این کتاب نه به شیوه مرسوم کتابهای تاریخی که بر اساس سالهای زندگی روی دادهاست، بلکه به ترتیب با یک نگاه بیرونی سوم شخص و تحلیلگر بیان میشود.
تفاوت این کتاب با داستانهای معمول در این است که حاصل تخیل نویسنده نیست. تماماً شرح یک زندگی واقعی و عینی و ایمان و جهاد و تلاش و ایثار است

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید