خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۳۹۶-۰۱-۱۱
دسترسی روشندلان به 8300 منبع اطلاعاتی در کتابخانه گویای رضوی
کتابخانه گویای رضوی با بهره‌مندی از هشت هزار و 300 منبع اطلاعاتی صوتی به نابینایان و کم‌بینایان کتابدوست خدمات‌رسانی می‌کند.

کتابخانه گویای رضوی با بهره‌مندی از هشت هزار و 300 منبع اطلاعاتی صوتی به نابینایان و کم‌بینایان کتابدوست خدمات‌رسانی می‌کند.
کتابخانه گویای رضوی با بهره‌مندی از هشت هزار و 300 منبع اطلاعاتی صوتی به نابینایان و کم‌بینایان کتابدوست خدمات‌رسانی می‌کند.
به گزارش آستان نیوز، مسئول کتابخانه گویای رضوی با اعلام این خبر گفت: در طول شش ماهه نخست سال 1395، یک هزار و 710 عنوان منبع به بیش از دویست عضو این کتابخانه امانت داده شده که در این میان یک هزار و 623 عنوان منبع صوتی توسط آقایان به امانت گرفته شده است.
علی وظیفه‌دان ادامه داد: در این مدت، یک هزار و 377 منبع جدید به منابع کتابخانه افزوده شده، همچنین سه هزار عنوان فایل صوتی به صورت اهدا جهت تکمیل منابع کتابخانه دریافت شده است.
وی با تذکر بر اینکه در نیمه نخست سال جاری، یک هزار و چهارصد عنوان کتاب صوتی بین این کتابخانه و کتابخانه گویای جامعه نابینایان نیشابور مبادله شده است، افزود: این کتابخانه در راستای دسترس‌پذیری آسان‌تر منابع مورد نیاز نابینایان، غنی‌تر شدن کتابخانه‌های ویژه نابینایان و حمایت از کتابخانه‌های تازه تأسیس، منابع خود را با سایر کتابخانه‌ها و مراکز مربوط به نابینایان مبادله می‌کند.
وظیفه‌دان ابراز کرد: مجموعه‌ای از کتاب‌های چاپ بریل و صوتی در قالب‏های VCD، DVD، CD ، MP3 در موضوعات کمک‌ آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات و همچنین مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ویژه نابینایان در این کتابخانه در دسترس مراجعان قرار دارد.
وی درباره خدمات این کتابخانه اضافه کرد: مراجعان می‌توانند پس از عضویت رایگان در کتابخانه گویای رضوی از تجهیزات خاص آن در محل کتابخانه و خدمات دیگری مانند اینترنت، تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود بر روی سی دی یا حافظه جانبی نیز استفاده کنند.
مسئول کتابخانه گویای رضوی به خدمات غیرحضوری این کتابخانه نیز اشاره کرد و گفت: اعضاء و مراکز مختلف از طریق سایت و تلفن این کتابخانه امکان درخواست منابع مورد نیاز خود را دارند که این منابع پس از بررسی و آماده‌سازی، در مشهد با همکاری کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی و در سراسر کشور از طریق پست، به صورت رایگان، در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.
وی بیان کرد: این کتابخانه به دلیل مشکلات عدیده رفت و آمد نابینایان وکم‌بینایان برای استفاده از خدمات کتابخانه و همچنین پوشش ارائه خدمات ویژه این قشر از جامعه در سطح شهر مشهد، در مکان کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) پس از جمع‌آوری منابع قابل استفاده این گروه از اهالی فرهنگ و ادب در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شده است.
لازم به ذکر است، کتابخانه گویای رضوی زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به نشانی: مشهد، خیابان طبرسی، چهارراه سیلو، به اهل کتاب و کتابخوانی به‌ویژه روشندلان خدمات‌رسانی می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید