انتشار کتاب چشمه معارف رضوی در دهه کرامت
۱۳۹۸-۰۴-۱۶

به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی:

کتاب «چشمه معارف رضوی» منتشر شد

 

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به منظور گرامی‌داشت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام هشتم(ع) کتاب «چشمه معارف رضوی» را منتشر کرد.

عیون اخبار‌ الرضا‌(ع) یکی از کتاب‌های مهم به‌ یادگار مانده از شیخ صدوق(رحمه الله علیه) است‌. در این کتاب بر پایه احادیث معتبر به زندگانی، آثار و روایات امام‌ علی‌‌بن ‌موسی‌الرضا‌(ع) و همچنین فضیلت زیارت آن امام همام پرداخته شده است و با موضوعات گوناگون اعتقادی، فقهی، اخلاقی و سیره روایاتی با محوریت امام‌رضا(ع) در ۶۹ باب تنظیم و ارائه شده است.
با توجه به علاقه شیفتگان آستان امام ‌رضا(ع) برای آشنایی هر چه بیشتر با میراث علمی آن امام همام، چشمه‌ای از معارف آن حضرت با الهام از عیون اخبار‌ الرضا(ع) با عنوان چشمه معارف رضوی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عرضه شده تا تشنگان هدایت برای فراگیری بیشتر معارف، به آن کتاب رهنمون شوند.
این اثر گزیده و منتخب مهم‌ترین احادیث و گفته‌های عیون اخبار‌ الرضا‌‌(ع) است که با معیار استفاده برای عموم علاقه‌مندان و شیفتگان خورشید هشتم انتخاب شده است.
کتاب چشمه معارف رضوی که در دهه کرامت توسط انتشارات زائر رضوی برای اهدا به زائران حرم مطهر به چاپ رسیده است با قلم شیوای حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد مهدی رضایی به فارسی روان ترجمه شده و به کوشش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی برگزیده و جمع‌آوری شده است .‌
این کتاب در سه فصل زندگی معارف، اندیشه‌ها و زیارت امام رضا‌(ع) نگارش شده است و در اختیار کلیه علاقه‌مندان در سطح کشور و زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) قرار خواهد گرفت .
در بخشی از این کتاب از قول ریان‌‌بن‌شبیب بیان شده است: در نخستین روز از ماه محرم خدمت امام‌رضا(ع) رسیدم. به من فرمودند: یا ا‌بن‌شبیب، آیا روزه‌ای؟ گفتم: «نه» فرمودند: «در چنین روزی زکریا به درگاه پروردگارش دعا کرد و گفت: رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ (پروردگارا، فرزندی پاک به من بخش که تو شنونده دعایی) و خداوند دعای وی را اجابت کرد و به فرشتگان دستور داد به زکریا که در محراب به نماز ایستاده بود، بگویند: خداوند تو را به تولد یحیی نوید می‌دهد، پس هرکس این روز را روزه بدارد و به درگاه الهی دعا کند، خدای متعال همچنان ‌که دعای زکریا را مستجاب کرد، دعای او را نیز اجابت می‌کند.
علاقه‌مندان به این کتاب مي‌توانند با مراجعه به پاتوق كتاب ميهمان‌سراي انديشه واقع در ايوان باب‌الهادي صحن جامع رضوي‌، دانلود از سايت رضوي آرشيو به آدرس razaviarchive.aqr.ir و يا مراجعه به كانال توليدات فرهنگي حرم مطهر رضوي در تمامي پيام‌رسان هاي ايراني به آدرس razavi_tv@ و همچنين از طريق مراجعه به بخش انتشارات‌(زائر رضوي) در نرم افزار كتابخوان موبايلي طاقچه، این کتاب را دریافت کنند.
مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/portal/home/?news/38388/662253/1622776
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید