انتشار کتاب «امام علی بن موسی الرضا(ع) محور وحدت و کرامت»
۱۳۹۸-۰۴-۱۹

هم‌زمان با ایام دهه کرامت رضوی؛

کتاب «امام علی بن موسی الرضا(ع) محور وحدت و کرامت» منتشر شد

«امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) محور وحدت و کرامت» عنوان اثری است که به تازگی و هم‌زمان با ایام دهه کرامت رضوی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

 این اثر دربردارنده مجموعه مقالاتی مرتبط با موضوع امام رضا(ع) است و با هدف ترویج فرهنگ و معارف رضوی برای دستیابی به تعامل، هم‌گرایی و افزایش وحدت و هم‌دلی میان اهل سنت و شیعه، حول محور امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به عنوان اهل بیت و عالم آل محمد(ص) در سه حوزه، امام رضا(ع) و تعامل با فرق و مذاهب اسلامی، امام رضا(ع) محور محبت و مهرورزی و امام رضا(ع) و جایگاه کتاب و سنت سامان یافته است.
نوشتار حاضر در سه بخش سخنرانی‌ها، مقالات و همایش در قالب تصویر تهیه و تدوین شده است که در بخش سخنرانی‌ها به موضوعاتی همچون، «اهمیت الفت و جماعت و دوری از فرقت و اختلاف با تکیه بر سیره و سنت حضرت رضا(ع)»، «جایگاه اهل بیت(ع) از منظر مذاهب» و «امام رضا(ع) محور وحدت و کرامت» اشاره دارد.
در بخش مقالات نیز 16 مقاله با عناوین «طرح ولی‌عهدی امام رضا(ع) به منظور شکاف در وحدت امت اسلام»، «راهکارهای تقریب مذاهب در سیره امام رضا(ع)»، «تحلیل معنایی و روشی گفت‌وگوهای کلامی امام رضا(ع)»، «بررسی معیارهای ایمان و کفر در اندیشه امام غزالی با تأکید بر رساله فیصل التفرقه» و... مطرح شده است.
موضوع «آسیب‌ها و موانع همدلی و همگرایی از منظر حضرت رضا(ع)» از دیگر مباحث مطرح شده در این اثر است که از دیدگاه امام رضا(ع) مواردی همچون پرهیز از تهمت، پرهیز از بدگویی به همدیگر، ظلم و ستم، نفاق و دورویی، پرهیز از تکفیر همدیگر و... را به عنوان آسیب‌ها و موانع همدلی و همگرایی برشمرده است.
کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) محور وحدت و کرامت» به اهتمام حسین لطیفی نگاشته شده و کار ویراستاری آن را سید جلال قیامی میرحسینی بر عهده داشته است.
گفتنی است؛ این اثر در شمارگان 200 نسخه و در قطع وزیری به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است.
مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/portal/home/?news/38388/662253/1623776
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید