فرهنگ‌نامه غدير
۱۳۹۸-۰۵-۲۶

فرهنگ‌نامه غدير

پدید آورنده: جواد محدثي

مشخصات نشر: قم: بوستان کتاب (انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم)، ۱۳۸۹

مشخصات ظاهری: ۱۷۰ص

شماره دیویی: ف316 م 452 /297

معرفی کتاب:

     « غدیر»، بارزترین جلوه تشیع و خط « ولایت» است.

     تشیع در بعد نظام سیاسی و حکومت، به شایسته سالاری معتقد است و « امامت»، نظامی الهی است که بر مبنای تعیین شایسته­ترین افراد به جانشینی پیامبر(ع) و ادامه ولایت خدا و رسول و اجرای احکام قرآن مبتنی است.

     آنچه در سال دهم هجری به فرمان خدا در « غدیرخم» روی داد و پیامبر اکرم(ص) در روز هجدم ذی­حجه آن سال در بازگشت از « حجه­الوداع»، امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) را به امامت مسلمین و ولایت امت و جانشینی خویش نصب کرد، در راستای اطاعت امر خداوند بود.

     غدیر برای پیروان مکتب اهل بیت که همان اسلام راستین است نقطه عطف است و نقش کلیدی در شکل گیری« خط سیاسی تشیع» دارد که ادامه اسلام ناب محمدی است.

     شناخت تاریخ و مبانی و معتقدات و اصول تشیع و جایگاه عترت و معارف نورانی اهل بیت و محوریت امیرمومنان(ع) در تفکر شیعی و آشنایی با فضائل حضرت علی(ع) و خاندان پیامبر و ... از جمله شناخت­های ضروری برای هر شیعه است.

     هرکس دل به مهر و ولای صاحب ولایت سپرده و از چشمه دریا گونه غدیر سیراب شده است، بر خود فرض می­داند که در نشر و تبلیغ و تبیین فرهنگ اهل بیت و معارف شیعی بکوشد و جامعه بشری را با خورشید فروزان « ولایت» آشنا سازد.

     امید است این اثر ناچیز، در خدمت به فرهنگ شیعی و معارف اهل بیت(ع) مورد عنایت صاحب ولایت و ذخیره آخرت قرار گیرد. (برداشت از مقدمه کتاب ص. 15 و 16)

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از مطالعه و بررسی کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید