انتشار مجدد «قصه‌های روضه»؛ حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه‌خوانی
۱۳۹۸-۰۶-۱۳

«قصه‌های روضه»؛ حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه‌خوانی به چاپ دوم رسید

«قصه‌های روضه» از انتشارات به‌نشر که روایتگر حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه‌خوانی است به چاپ دوم رسید.

 مجموعه «قصه‌های روضه» که برگرفته از خاطرات، داستان و روایات درباره اصحاب روضه می‌باشد به کوشش بیژن شهرامی از داستان‌های کوتاه مذهبی در سه فصل با عناوین «خدای تعالی و حضرات مومنین»، «عالمان دینی» و «شهدا، پیرغلامان، هنرمندان و ...» روایت می‌کند.
این اثر که به گفته مولف آن بر مبنای مطالعات و تحقیقات میدانی تألیف شده است، خاطراتی را از بزرگان بازگو می‌کند که در منابعی دیگر ذکر نشده است و برخی از قصه‌ها نیز از منابع دست اول و معتبری همچون لهوف، کامل الزیارات، دانشنامه جهان اسلام، ز مهر افروخته، قندان‌های همیشه پر، پارسای کویر و... استخراج شده‌اند.
در یکی از قصه‌های این کتاب با عنوان «روضه دو نفری» می‌خوانیم: اهل محل فکر کرده‌اند که روضه عالم محل از فردا شروع می‌شود، به همین خاطر نیامده‌اند و حالا تنها صاحب‌خانه حضور دارد و منبری دعوت شده! ابتدا منبری که از علمای بزرگ شهر است، روضه می‌خواند و صاحب‌خانه می‌گرید و سپس به عکس، آخر سر هم چای روضه را می‌نوشد و به این می‌اندیشد که روضه، روضه است، چه با یکی دو نفر برگزار شود، چه با هزار نفر.
چاپ دوم این مجموعه در 152 صفحه با تیراژ دو هزار نسخه، در قطع رقعی و با قیمت 180 هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار دارد.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr  از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/168309
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید